Provlyssna piP i Umeå

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
tvett
 
Inlägg: 7003
Blev medlem: 2006-02-12
Ort: Umeå

Inläggav tvett » 2008-01-05 13:41

Här sitter jag på Mariehem och har varit magsjuk i veckan :( ,
men jag ska träffa en flicka istället för att träffa MM :lol:
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo
 
Inlägg: 13118
Blev medlem: 2007-03-06
Ort: Trollskogen

Inläggav meanmachine » 2008-01-05 14:15

tvett skrev:men jag ska träffa en flicka istället för att träffa MM


8O
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Kaffekoppen
Inaktiverad
 
Inlägg: 20003
Blev medlem: 2006-01-19

Inläggav Kaffekoppen » 2008-01-05 14:21

Jag kan intyga att det är ett korrekt val 8)

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo
 
Inlägg: 13118
Blev medlem: 2007-03-06
Ort: Trollskogen

Inläggav meanmachine » 2008-01-05 19:56

Jahopp! Nu är träffen över. :) Någon som är nyfiken på hur det gick. :wink:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
tiefenmesser
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2006-03-12
Ort: Norrlands Huvudstad

Inläggav tiefenmesser » 2008-01-05 20:00

Klart vi är nyfikon som attan. Här sitter man i Sundsvall och fryser, då kan det värma med ett norrländskt pip

Användarvisningsbild
JTarnstrom
 
Inlägg: 3006
Blev medlem: 2006-03-06

Inläggav JTarnstrom » 2008-01-05 20:23

Förmodligen grävde MM fram ett par gamla Luxor transmission line-burkar som spelade skjortan av pIP... :)

Allvarligt, jag är också nyfiken! Snabb rapport önskas.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
Frodrak
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Pungkulebro, Västra götaland.

Inläggav Frodrak » 2008-01-05 20:26

meanmachine skrev:Jahopp! Nu är träffen över. :) Någon som är nyfiken på hur det gick. :wink:

Jo. :wink:









Klart som attan vi e nyfikna! :D
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2008-01-05 20:31

Jag och min yngsta dotter, "ylandemaran" på forumet, tog en massa bilder med min kamera, men jag får nog ingen möjlighet att redigera och ladda upp något förrän jag kört hem i morgon, och då ska det tydligen snöa hela dagen! :evil:
Men det var ju fler som fotade!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo
 
Inlägg: 13118
Blev medlem: 2007-03-06
Ort: Trollskogen

Inläggav meanmachine » 2008-01-05 20:34

Jag ge mitt statement efter att jag lagt barn och annat "oviktigt" :wink:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
verdad
 
Inlägg: 2595
Blev medlem: 2007-01-04

Inläggav verdad » 2008-01-05 20:36

Ni behöver ju inte bara visa foton. Det går ju att berätta i ord också vad som ägde rum och hur "tyckandet" gick. Mycket nyfiken, eftersom jag själv har piPs, och vet vad jag tycker. :D

Användarvisningsbild
Ceder
 
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-01-07
Ort: Knivsta

Inläggav Ceder » 2008-01-05 22:40

meanmachine skrev:Jag ge mitt statement efter att jag lagt barn och annat "oviktigt" :wink:


Väldigt länge ungen får vara uppe... :wink:

EDIT: stavning
Senast redigerad av Ceder 2008-01-05 22:51, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
EA_73
 
Inlägg: 1406
Blev medlem: 2006-04-12
Ort: Jönköping

Inläggav EA_73 » 2008-01-05 22:45

Ja, det börjar bli dax nu. Snart börjar man ju dåsa till själv här i soffan :D
_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_,_

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo
 
Inlägg: 13118
Blev medlem: 2007-03-06
Ort: Trollskogen

Inläggav meanmachine » 2008-01-05 23:48

Jag somnade tills själv. :P Utmattade efter dagens övningar. :oops:

Först ett stort tack till paa som tog med sg högtalare från långt bort bara så vi kunde möjligheten att lyssna lite! :)

Kul också att få chansen att träffa en del faktisktgubbat! :)

Tack till fru paa och dotter paa som orkade stå ut med oss tokiga gubbar och fotade så mycket att det känndes lite som en galapermiär. :P (bara röda mattan som saknades) Men soffan var banner i mig röd som näsblod. :)

Så ett par pIP i ljud bok letade sig fram i det norrländska mörkret och MM's gård såg ut som parkeringen utanför bolaget sista vardagen före påsk. Ett gäng tokiga gubba hjälptes åt att koppla lite friskt och tumstocken togs fram för att säkerställa att ögonen inte ljög för för oss.

Så elektoniken var bestämd. Bow cd zz8, Electrokompaniet ec-4 samt Acurus a-250 som slutsteg. Väl uppe och väl fotat börjde vi lite lugnt med Eva cassidy live at blues alley (en välanvänd skiva hos mm), Låtarna gick och skivor byttes eftersom alla hade med sig lite favoriter som ville avnjutas. :) Efter ett tag tröttnade vi lite på Bow cd'n som inte vill ta alla skivor och som dessutom inte gillar repor eller brända. (helt ok enligt Bow) 8O Nåja. Snabbt ingrepp av vana hajfajfingrar och vips stod på plats en Theta pearl drive och en Wadia 12 dac.

En sak jag undrar lite bara var att vår sweetspot inte bytte plats speciellt ofta. Magnuz som på forumet annars är en sådan trevlig och saktmodig man lade beslag på den och vägrade att släppa. TOM med sådan auktoritet att när han besökte toa så vågade ingen sätta sig i (hans) plats. :? Nåja. Det får väl gå.

Ren ljudmässigt stod det klar rätt snabbt att den lilla pIP är en väldigt komplett högtalare som väldigt lätt kan presentera en stor ljudbild med oanade basegenskaper. Ljudet kommer väldigt lätt och oansträngt och känns som det fyller ut rummet på ett trevligt sätt.
Jag hade nog i min fantasi anat att den skulle vara bra med blev ändå väldigt possitiv till speciellt basåtergivningen. :P Men basen skulle testas och värden hade förberett ett spår av Trine-Lise Vaering som heter weary from yhe walk och har oanade basdjup. Lilla pIP klarade med bravur de djupa tonerna även om den på långa vägar inte kan klara av något ljudtryck så är ljudet där och den uppleves väldigt korrekt.
En sak till som slår mig är diskanten som ser plastig och fjantig ut men den är rätt neutral och sticker heller inte ut. Nog för att med lite press och lite rörig musik blir den lite vass och tappar lite grepp. Men en en gång den är ju fysiskt bereänsad.

Efter en längre session av lyssnign blev det dax för lite olika byten och olika tester. Först ut en av gästerna som hade med sig HFLS-1 stativare som ble uppbjuden till test. Låtvalen begränsades till två speciella. Just Trine Lise och Eric Bibb Soucer and Cup. Den var aningen mörkare. och inte lika djup i basen fast den mer än dubbelt så stor. Men inte alls en dålig högtalare. Den spontana känslan var positiv. Ljudbilden hölls ihop rätt bra och det behövs givetvis mer lyssning för att avgöra bättre. Jo innan lyssnade vi ju på Sonab oa-12.3 som presenterade en förvånandvärd ljudbild mer tung och fin bas men den är mycket pIPigare i diskanten och spretar ut mycket mer än pIP och HFLS-1 för den delen. Men alla var nog överens om att den ändå trotts ålderns är en possitiv krabat.

Vidare plockade MM fram sina stativfavoriter Qln singnatur som fick pressas lite. Även dessa fick väl mer känslan av att vara lite mörkare och än om den presterade bra i basen så är den ju dubbelt så stor som pIP så man torde kanske förvänta sig lite mer. Även signatur håller ihop ljudbilden bra och får gott betyg men pIP står ut lite mer än de andra på grund av storlek och även ljudet som ju klart är possitivt. Väldigt lättlyssnad vilket är ett gott betyg på en musikförmedlare.

pIP åker tillbaka igen för att frächa upp ljudminnet och de lirar på mer lite mer toner. Efter allt pIPande vill MM jämföra med sina favoriter som är Audiovector M3 signatur och med lite bärhjälp och snabbt kopplande så skulle då äntligen pIP får bekänna färg. En gammal forumförorätt skulle få bli avklarad och och the records be set straight. En högtalare som normalt inte skall jämföras med lilla pIP. De vanliga två låtarna åkte på och det stod rätt klart att M3 är en bra högtalare som i storhet, perspektiv och tyngd är oerhörd potent. Orättvis jämförelse på ett sätt. pIP står sig ändå väldigt bra och jämförelsen skulle ha varit mot pi-60 för att mer ge en just bild. Summa summarum så är det en oerhört fin högtalare som verkligen inte är överskattad utan fyller stjärnhimmlen med änglastoft.

Efter en rundtur på områden med lite undrande människor så får paa's frus kommentar lämna min återberättelse. "ja du gubben, när man ser det här så är du inte så farlig" 8O
Senast redigerad av meanmachine 2008-01-06 00:16, redigerad totalt 1 gång.
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
LjudGam
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2007-05-25
Ort: Umeå

Inläggav LjudGam » 2008-01-06 00:15

Vill tacka Meanmachine för gästfriheten och Paa att han släpade med sig högtalaren,
vilka va helt underbara att lyssna på. Vilken pondus piP hade för att vara plutt högtalare,
bassen grävde helt otroligt djupt samtidigt som diskanten var ren och äkta, rösterna va mycket live.
Blir dock lite vass när man spelar högt, tyckte jag, men i övrigt helt underbara högtalare.
Måste bara ha ett par.

Kaffekoppen
Inaktiverad
 
Inlägg: 20003
Blev medlem: 2006-01-19

Inläggav Kaffekoppen » 2008-01-06 00:20

Kul att mi jämförde med QLN :)

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2008-01-06 01:25

Jag vill också tacka för gästfriheten, och även rundvisningen av samlingarna, vilken tyvärr några som hade lite bråttom missade!
Sista kommentaren från min fru, ("inte så farligt") gällde främst mängden prylar!
Det såg inte alls överlastat ut i vardagsrummet, trots att det var flera anläggningar uppkopplade, och ganska många apparater, men med allt prydligt uppställt i hyllorna, så sticker det inte ut på något sätt. Att det är mycket prylar i förråden är väl alls inga problem, många har ju förråden dignande av rent skräp!

Lite förtydligande angående högtalarfaneret på mina piP, och en kommentar om stativen, om någon undrar när bilderna rullar in så småningom: Det är lönnfaner på högtalarna, som jag fanerat själv på montagesatsen i rå MDF med "stryk-på-faner":
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 141#426141
Stativen är inte orginal ino-stativ, utan de stativ som jag byggde till högtalartävlingen där mina tävlingshögtalare var bredare än djupa, vilket förklarar varför stativen ställdes liksom på "tvären" vid dagens lyssning.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12335
Blev medlem: 2003-08-08

Inläggav Magnuz » 2008-01-06 06:08

Magnuz som på forumet annars är en sådan trevlig och saktmodig man lade beslag på den och vägrade att släppa. TOM med sådan auktoritet att när han besökte toa så vågade ingen sätta sig i (hans) plats. Nåja. Det får väl gå.


8O :D Well, det var svårt att låta bli... :oops:

Till att börja med, stort tack till meanmachine och paa (med fru och dotter) som möjliggjorde detta! I övrigt tror jag att jag håller med meanmachine i det mesta när det gäller ljudet. Här följer dock ett litet försök till en egen beskrivning av det som vankades under kvällen:

piP: Huvudanledningen till träffen. Låter den lika bra som ryktet säger eller är det bara hype? Efter inmätning med tumstock, utplacering av absorbenter och inkoppling av övriga apparater kunde jag och jag tror alla med mig vara överens om att det var den djupaste bas vi någonsin hört från en så liten högtalare. I övrigt var ljudet mycket rent och klart och jag tror att jag inte överdriver om jag säger att det är ytterst få - om någon - högtalare i samma prisklass som kan mäta sig med piP i vare sig basförmåga eller renhet. Hörselskadad trummis som man är lyckades man övertala de andra att höja volymen några snäpp... Genast började det bli imponerande på allvar, trots mycket hög volym (jag spelar nog ca 14 ggr högre än er andra normalt sett 8O ) lät det fortfarande rent och ganska oansträngt. Av okänd anledning missade de flesta detta eftersom de var ute i köket och fikade (till deras försvar ska sägas att fikat bestod av både ambrosiakaka och mjuk pepparkaka och flera andra trevliga bakverk).

OA12: Jag har aldrig vare sig sett eller hört dessa högtalare förut och blev förvånad över att de var så otroligt små, jag trodde de var åtminstone lika stora som OA5. Nåväl, de lät däremot stort, större än piP, vilket iofs inte är så konstigt eftersom de förlitar sig på reflekterat ljud i betydligt högre grad än dessa. Jag kände direkt att jag gillade dem, uppväxt med Carlsson (OA5) som jag är, men samtidigt gick det inte att blunda för deras brister: Diskanten är vass och blir lätt påträngande om man drar på lite och ljudbilden som presenteras är låg om man sitter det minsta utanför sweetspot. Detta var dock något som vi diskuterade: Var det verkligen ljudbilden som var sådan eller var det en psykisk effekt p.g.a. att högtalarna är så låga? Hur som helst, mycket imponerande prestation från en högtalare från tidigt 70-tal. (Faktiskt, vad f-n höll övriga tillverkare på med på den tiden?)

HFLS1: Ett annat djur. Lät bra och rent, men lite mörkare än de andra. De var uppenbart mer trögdrivna och ljudbilden var smalare än med övriga högtalare. Dock måste jag säga att även dessa lät mycket bra med tanke på priset och jag skulle nog inte ha några större problem med att ha dem som huvudhögtalare själv.

QLN signatur: Mycket större ljudbild, men fortfarande låter det rent och oansträngt, dessa var dock de högtalare som tilltalade min personliga smak minst: lite diffusa och "smöriga".

pIP igen: Först nu förstår jag hur bra de faktiskt är, de låter avsevärt renare än de andra och basen är betydligt djupare.

Audiovector M3 signature: Nu låter det nästan lika rent som piP och basen är nog i samma klass (Fast jag är faktiskt inte helt säker. Signaturerna har ganska säkert kraftigare bas mellan ca 60-100 Hz, men f-n vet när det gäller den djupaste basen. 8O ) Tyvärr kostar de tydligen 25000...

Sammanlagt: piP är de högtalare jag skulle köpa om jag fick välja, tyvärr tror jag inte jag har en chans att lyckas lika bra med faneringen som paa, de såg verkligen professionella ut. OA12 skulle jag heller inte ha något emot, fast jag tror nog att de större OA14 skulle passa mig bättre. Eller kanske ännu hellre någon av de nyare, typ Oa58?

piP låter nästan lite för rent och snyggt för mig och frågan är om jag inte helst skulle vilja ha en högtalare som kombinerar piP:s rena ljud och djupa bas med OA12:s presentation (minus den låga ljudbilden). Finns sådana högtalare? Tipsa mig i så fall...

Väl hemkommen tycker jag mina Linn Keilidh låter rätt hyggligt i alla fall, de har fördelen att nästan aldrig låta dåligt oavsett vad man spelar. Tyvärr låter de förstås aldrig 100% bra heller...

Återigen, stort tack till meanmachine och paa och c/o; kul att träffas! Synd bara att jag blev tvungen att avvika så tidigt.
:( Å andra sidan var det inte så tokigt på krogen i kväll heller... :D

/Magnuz

Användarvisningsbild
JTarnstrom
 
Inlägg: 3006
Blev medlem: 2006-03-06

Inläggav JTarnstrom » 2008-01-06 10:49

Magnuz skrev:
OA12: Jag har aldrig vare sig sett eller hört dessa högtalare förut och blev förvånad över att de var så otroligt små, jag trodde de var åtminstone lika stora som OA5. Nåväl, de lät däremot stort, större än piP, vilket iofs inte är så konstigt eftersom de förlitar sig på reflekterat ljud i betydligt högre grad än dessa. Jag kände direkt att jag gillade dem, uppväxt med Carlsson (OA5) som jag är, men samtidigt gick det inte att blunda för deras brister: Diskanten är vass och blir lätt påträngande om man drar på lite och ljudbilden som presenteras är låg om man sitter det minsta utanför sweetspot. Detta var dock något som vi diskuterade: Var det verkligen ljudbilden som var sådan eller var det en psykisk effekt p.g.a. att högtalarna är så låga? Hur som helst, mycket imponerande prestation från en högtalare från tidigt 70-tal. (Faktiskt, vad f-n höll övriga tillverkare på med på den tiden?)


/Magnuz


Var det 12.3 nni lyssnade på? Er iakttagelse är intressant. Jag spelar ju på ett par OA12.3 men får de inte att fungera lika bra i mitt radhus som i lägenheten jag bodde i tidigare (gipsväggar m sjögrästapet resp betongdito). I mitt stora vardagsrum tenderar ljudbilden att bli låg och jag tror inte att det är inbillning, jag har ju mitt förra rum att jämföra med och där fanns inga sådana tendenser. Jag misstänker att reflektionerna (golvet?) spökar...

I övrigt vill jag också få mina öron piPpade :)

Finns två andra högtalare som skulle vara mycket intressanta att jämföra med pIP - Von Schweikert VR-1 (som också utnyttjar bakväggen) samt NHT Classic Three.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo
 
Inlägg: 13118
Blev medlem: 2007-03-06
Ort: Trollskogen

Inläggav meanmachine » 2008-01-06 11:59

Det blir kul nr bilderna börja ramla in. :)

Till er som inte kunde närvara på grund av olika konstiga ursäkter som flickor och annat. Ni missade en verkligt trevlig träff. En träff är ju ingenting utan trevliga deltagare och det fanns det ju så det var kul. En faktiskt-träff i norrland är nog heller ingenting av det alldeles vanliga. :P

Angående de testade objekten så kan man väl säga att ingen utav högtalarna som fick stå objekt gjorde bort sig utan de låter alla bra. Man kan uppleva brister och det är ju givetvis något normalt när man är hifi-tok att man kan utröna lite brister.
Så angående oa-12 som ju är en bra högtalare även om den inte är perfekt. Jag tror att tärnström skulle uppskatta pIP väldigt och mitt omdöme är att den dock är aningen bättre än oa-12 över hela registret även om nu oa-12 dock kan ge lite större ljudbild. I normallyssning känns det dock nästan viktigare att ljudbilden hålls ihop och att ljudet inte spretar och det gör inte pIP. Det är heller inte luddig och odefinierad på något sätt.

Jag som gillar att spela stark och med tyngd skulle nog inte byta mina AV signatur mot pIP men skulle gärna äga ett par. :)

IÖ Jag lyfter på hatten till en osedvanligt god konstruktion som helt klart är utöver det vanliga. Jag blir nu bara oerhört nyfiken på pi-60 som kanske ännumer passar min spelstil.

:)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
NisseE
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 2004-09-06
Ort: Umeå

Inläggav NisseE » 2008-01-06 13:12

Kan väl egentligen bara instämma i det mesta som skrivits ovan:

- Stort tack till Meanmachine och PAA för värdskap och utrustning. Mycket tacksam över att äntligen få höra dessa omtalade högtalare.

- PiP låter otroligt bra. Spelar man mycket starkt, som vi gjorde en stund, stack det lite i mina öron. MEN det var bara då. Basen knuffar ju inte heller i magen, vilket man givetvis inte kan begära av ett så litet baselement. Däremot får man bas i öronen, vilket är tillräckligt för mig :) . Vilken påverkan utrustning och rum hade kan jag inte bedöma. Stereoperspektiv och total ljudbild var onekligen imponerande. Skulle gärna ha dessa, så enkelt är det.

- Det var intressant att jämföra med andra högtalare, även om det blev lite hastigt. Håller med om synpunkterna på mina HFLS-1, men de kom direkt på plats efter att ha vistats några timmar i minusgrader, vet inte om det påverkade negativt. Behöver högtalare vistas i rumstemperatur en stund för att visa sitt rätta jag? Kan man prata om "kalla" högtalare? Jag hann spela på mina HFLS-1 hemma en stund senare på kvällen, tycker att de presterade betydligt mer bas då, men .... nog om detta.

Sammantaget: Pip imponerar!

.. och återigen, tack till Meanmachine och Paa.

Användarvisningsbild
Dplz
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 2004-11-24

Inläggav Dplz » 2008-01-06 14:02

Vill tacka meanmachine och paa för att ha gjort denna träff möjlig.

Mina upplevelser av de olika högtalarna överensstämmer till största del med övriga deltagares. Tycker att samtliga högtalare lät bra men imponerades mest av piP. Audiovector Signature tycker jag också lät väldigt bra men som meanmachine bör man kanske jämföra dom med andra högtalare ur Ino Audios sortiment.

Är mycket sugen på att köpa ett par piP i framtiden.

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12335
Blev medlem: 2003-08-08

Inläggav Magnuz » 2008-01-06 14:09

JTarnstrom skrev:Var det 12.3 nni lyssnade på? Er iakttagelse är intressant. Jag spelar ju på ett par OA12.3 men får de inte att fungera lika bra i mitt radhus som i lägenheten jag bodde i tidigare (gipsväggar m sjögrästapet resp betongdito). I mitt stora vardagsrum tenderar ljudbilden att bli låg och jag tror inte att det är inbillning, jag har ju mitt förra rum att jämföra med och där fanns inga sådana tendenser. Jag misstänker att reflektionerna (golvet?) spökar...



Jag tror det var 12.3 (vad nu det innebär?), de var nyrenoverade med nya element i alla fall.

Golvet ja, så kan det kanske vara. Golvet var ganska otäckt (:wink: :oops: ) i det här fallet bortsett från en matta under soffbordet. Carlssönerna ska ju dock vara "de enda högtalare som är anpassade för normala bostadsrum" och meanmachines vardagsrum är mycket normalt, så vitt jag kan bedöma. Å andra sidan var väl faktiskt heltäckningsmatta det normala när det där uttrycket myntades... 8O Det lät dock överraskande bra med tanke på högtalarnas ålder, men vi var flera som oberoende av varandra gjorde observationen om den låga ljudbilden, men som någon sa, frågan är om man hade tänkt på det om man hade ett skynke framför högtalarna?

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo
 
Inlägg: 13118
Blev medlem: 2007-03-06
Ort: Trollskogen

Inläggav meanmachine » 2008-01-06 18:48

När kommer det några bilder då?
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Frodrak
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Pungkulebro, Västra götaland.

Inläggav Frodrak » 2008-01-06 19:26

meanmachine skrev:När kommer det några bilder då?


Medhåll, skulle oxå gärna se lite bilder :)
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo
 
Inlägg: 13118
Blev medlem: 2007-03-06
Ort: Trollskogen

Inläggav meanmachine » 2008-01-06 19:30

Frodrak skrev:
meanmachine skrev:När kommer det några bilder då?


Medhåll, skulle oxå gärna se lite bilder :)


Det var ju flera fotografer med med huvusakligen paa's dotter som var duktig med kameran och de kommer väl inte hem förrens säkert sent idag. :( Men den som väntar på något gott väntar alltid för länge. :wink:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo
 
Inlägg: 13118
Blev medlem: 2007-03-06
Ort: Trollskogen

Inläggav meanmachine » 2008-01-06 22:02

Japp då kommer äntligen de första bilderna. :) Fick dem mejlad till mig från en av deltagarna.

Bild

Bild

NisseE försöker få fast absobenten. (den var oss lite jobbig under kvällen)

Bild

Bild

Bild

MM med lite fajting face skymat i kanten. :oops:

Nu der vi fram mot många mera bilder bara. :P
Senast redigerad av meanmachine 2008-01-06 22:06, redigerad totalt 2 gånger.
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
n0p
 
Inlägg: 483
Blev medlem: 2005-11-02

Inläggav n0p » 2008-01-06 22:02

Jag håller väl med föregående talar ganska så mycket, jag sätter ett eventuellt frågetecken för stereobild för piP, fast å andra sidan saknade jag det rätt mycket överlag under kvällen, så det kanske man får tillskriva inspelningarna som vi körde med och inte högtalarna.

För egen del så strävar jag nog efter en holografisk återgivning mera än en "korrekt", lyssnade en gång på ett par genelec monitorer som lyckades ypperligt med detta.

Alltså att måla upp en ljudbild.

Stort tack till Paa och Mm för att de möjliggjorde träffen! Härligt att se att det verkar finnas underlag för en framtida träff i Umeå trakten, vem tar på sig ansvaret för nästa sammandrabbning?

Användarvisningsbild
Frodrak
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Pungkulebro, Västra götaland.

Inläggav Frodrak » 2008-01-06 22:09

Nog för att pIP är små, men inte behövs det väl ett teleskop för att se dem :wink:

Bild

Allvarligt talat, kul att det börjar ramla lite bilder.
Ser fram emot att se mer, särskilt av MM:s samlingar :)
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2008-01-06 22:36

Bild
piP:arna lastade i väskan, och stativen bredvid

Bild
n0p hämtades på vägen.

Bild
Framme! Skymningen faller tidigt i Umeåtrakten så här års.

Bild
piP uppkopplade med första CD-spelaren, (som jag uppfattade som något för entusiastisk i det översta registret, plus att den hade problem att spåra flera av skivorna).

Bild
Trevliga faktisktmedlemmar lyssnar spännt.

Bild
Musiken väljs noggrant.

Bild
Även katten har hittat en favorithögtalare, Bose!

Bild
Resten av "kattens" system.

Bild
Mer lyssnande.

Bild
Så här ser katten ut framifrån.

Bild
Det börjar bli några stycken intresserade.

Bild
Faktiskt fikastämning!

Bild
Dags för Carlsson.

Bild
HFLS-1

Bild
Qln Singnatur

Bild
Audiovector M3 Signatur

Bild
Klockan har gått och lyssningen är avslutat, nu börjar visningen av samlingarna!

Fortsättning följer!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Frodrak
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Pungkulebro, Västra götaland.

Inläggav Frodrak » 2008-01-06 22:40

Jaaah! Mera bilder!!! :D
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster