Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Hur hög är foten på i28/i32... alltså den foten som skiljer mellan i28/r28 i32/r32 ?
*skummade manifestet, men hittade inget*
Tengil skrev:Nattlorden skrev:Hur hög är foten på i28/i32... alltså den foten som skiljer mellan i28/r28 i32/r32 ?
*skummade manifestet, men hittade inget*
2,5cm på mina I28
Bamsefar skrev:Så vilken fot pratar du igentligen om ?
Kaffekoppen skrev:Det där med förstående sambo tar du till en helt annan nivå
PekkaJohansson skrev:Jag tänkte fylla sagda utrymme med dämpmaterial och sand och skruva på fossingarna någon dag. I samband med det kan jag mäta om nu ingen annan hinner före. Du tänker alltså bygga någon slags bänk ovanför slutstegen och ställa sidosystemen på?
PekkaJohansson skrev:Aha. En ännu trevligare lösning skulle kanske vara att bygga "scenen" i den höjd som krävs och glömma slutstegen inuti. Golvet, och kanske också fronten, skulle då utgöras av plankor med luftspalt mellan. Då slipper du stirra på fula slutsteg, vilket gynnar musikupplevelsen.
Ska försöka återkomma så snart som möjligt. Nu har jag ju en anledning att påbörja mitt fotprojekt.
PekkaJohansson skrev:Framhäva slutstegen? Belysa dem underifrån? Ge mig styrka!![]()
Jag nöjer mig med att konstatera att vi inte har samma ideal när det gäller våra hifi-anläggningar. Verka men inte synas är mitt motto. Du anar inte vad mycket trevligare det är att lyssna på musik och se film utan en massa apparater i synfältet.
Nattlorden skrev:Det är ju för att framhäva det brutalt sköna med fyra stora NAD-steg så jag bygger den! Kommer troligen att spot-belysa dem också. Eller göra som på Fast&Furious-bilar... färgbelysa dem undertill...
Almen skrev:Du kan inte ställa dem på roterande plattformar? Eller montera dem i en gigantisk mobil?
PekkaJohansson skrev:Mätrapport kommer här: den understa kaviteten som rymmer delningsfiltret mäter 29,2 cm på höjden. Måttet gäller alltså i32s. Ta det som en indikation - jag vill minnas att r-modellerna kan skilja på djupet och att höjdskillnaden jämfört med dessa därmed kan vara något annorlunda.
tvett skrev:Det saknas ju två lådor
Det skulle jag göra utan minsta tvekanNattlorden skrev:(Annars hade man fått planera för att ta ett hål och så ta i-modellen likfullt...)
Tack.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster