Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Nja, jag tycker inte i5 är ful.
Ser inte i14 och i16s identiska ut? Om inte, finns det bilder på de båda någonstans? Jag tror bara jag har sett i14. Sen håller jag inte med om att i5 är fula, de är ju jättesöta!Alexi skrev:Om vi börjar med designen, så är i16s vackrast och i5, gräsligt ful.
- snip -
Ja för mig är det viktigt att en högtalare är djupare än den är bred. Har inte i16s numera den sluttande baken också (som i32)? Om inte det är standard skulle jag beställa speciallåda med sluttande bakkanten, då den gör väldigt mycket för formen och minskar låd känslan diskanthyllan kan ge.overture skrev:Alexi, vad är det som gör att du tycker att i16s är snygg? Är den mer visuellt balancerad än vad i14 är?
Då har vi samma läge. Jag funderar på ip och basmoduler, men hade alla dagar i veckan velat ha i5.overture skrev:Synd att jag bara har plats för en stativstående högtalare (ska stå på bänk)
Fasen snackar jag om, iP menar jag ju, de är ju de som är söta. Har ett par som bara väntar på att basmodulerna (pP-2) skall bli målade...mikke_musik skrev: - snip -
Sen håller jag inte med om att i5 är fula, de är ju jättesöta!
RogerGustavsson skrev:Och i5? Finns det lådor till sådana? Elementen finns väl kvar?
Bamsefar skrev: - snip -
i14 vs i16s: i14 är markant slimmare, därav mitt förslag. Men jag skulle hellre rekommendera i28 eftersom dom upptar samma golvutrymme och är synnerligen lättplacerade - mycket mera lättplacerade än i32s/i34s tack vare att de är just platta och kan tryckas upp mot väggen (och få extra basstöd om man t.ex. kör dom fullregister).
- snip -
I Sverige har vi versaler i början på meningarscreen skrev:A3 är en Audi-modell så vitt jag vet, a3 & a2 är däremot en surroundhögtalare.
Kaffekoppen skrev:I Sverige har vi versaler i början på meningarscreen skrev:A3 är en Audi-modell så vitt jag vet, a3 & a2 är däremot en surroundhögtalare.
Bamsefar skrev:...Finns även i pi24 utförande med dubbla mellanbasar (eller vad man nu skall kalla det)...
IÖ skrev:Man skulle kunna säga att pr18 är en helt vanlig högtalare – men bättre! Ino pr24 är samma sak, fast bredbandigare!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster