Demontera pi60

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

soren

Demontera pi60

Inläggav soren » 2008-02-04 23:58

Man tycker att det som gick in borde gå att få ut .. men det vete f--n.
Försökte få ut dämpmaterialet ur mina pi60, men jag börjar tvivla på att det går utan att skära sönder skumgummikuben!!

Någon som lyckats utan att hamna på sjukhus?
Tips?

/Sören

Användarvisningsbild
Merkurius

Re: Demontera pi60

Inläggav Merkurius » 2008-02-05 00:04

soren skrev:Man tycker att det som gick in borde gå att få ut .. men det vete f--n.
Försökte få ut dämpmaterialet ur mina pi60, men jag börjar tvivla på att det går utan att skära sönder skumgummikuben!!

Tips?

/Sören

Jag har lyckats fler gånger :) Du måste ta i pöjk!!! Tryck ihop den och sedan drar, lirkar du ut den.

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2008-02-05 08:44

Jag har också lyckats. Ta en hand under skumgummit vid filtret och lyft lite, sen drar du det nedåt i lådan och sen ut genom bashålet (inte diskanthålet :wink: ). Försök trycka ihop det så mycket som möjligt när det skall ut.

Användarvisningsbild
rqu

Inläggav rqu » 2008-02-05 08:50

Merkurius skrev:
soren skrev:Man tycker att det som gick in borde gå att få ut .. men det vete f--n.

Tips?

/Sören

Jag har lyckats fler gånger :) Du måste ta i pöjk!!! Tryck ihop den och sedan drar, lirkar du ut den.
Min fråga är varför, en gång kan jag förstå, men flera? Har du någon speciell INO-böjelse, att se dom nakna på insidan? 8O Alla har vi våra laster...

Användarvisningsbild
Merkurius

Inläggav Merkurius » 2008-02-05 09:04

rqu skrev:
Merkurius skrev:

Tips?

/Sören

Min fråga är varför, en gång kan jag förstå, men flera? Har du någon speciell INO-böjelse, att se dom nakna på insidan? 8O Alla har vi våra laster...

Ja, så måste det vara.... en "INO-böjelse" att hela tiden ha viljan att trycka in och ut den där vita stora saken genom det trånga och tajta hålet :oops:

Fast den riktiga anledningen är för att jag bytt element ett par gånger 8)

Användarvisningsbild
dec_alpha

Inläggav dec_alpha » 2008-02-05 14:48

Man kan dra ut en liten del av absorbenten, för att sedan tejpa ihop den, då minskar trycket när man ska dra ut restrerande :)
Robert Hjertkvist

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2008-02-05 15:28

Grundfrågan är fortfarande obesvarad: Varför vill ni ta bort dämpmatrialet ?

Är det för att komma åt diskanten ? Det skall inte behövas om det är rätt monterat ;)

Är det för att komma åt boomern ? Det skall inte behövas om det är rätt monterat ;)

Är det för att komma åt delningsfiltret ? Här kan jag tänka mig att det kan komma att behövas, om man behöver byta några av komponenterna - men hur ofta görs det igentligen ?

Är det för att komma åt anslutningspanelen ? Varför i hela friden behöver ni komma åt den, mer statiskt placerad pryttel kan jag inte tänka mig...

Således, hur många bygger om sina delningsfilter ? Enda tillfället jag kan komma på är när man uppgraderar ett eller flera element, eller haft en "olycka" och byter element pga andra värden på ersättningselementen.

Så, om man gör det flera gånger - då har man nog en böjelse för något ;)
Best Regards
Bamsefar

soren

Inläggav soren » 2008-02-05 16:42

Jag skall byta ut element/delningsfilter...
Mitt delningsfilter sitter skruvat bakom dämpkudden.

Jag skall göra ett nytt försök inatt .. det kanske går att skjuta ner den längre ner i lådan så jag kan uppgradera "överdelen" :)

/Sören

soren

Inläggav soren » 2008-02-06 09:27

Det gick allt till slut ... delningsfiltren kom dock inte ut i samma skick som de åkte in :)

Vart brukar ni sätta delningsfiltren i lådan ... jag hade dem bakom dämpkudden.

/Sören

Användarvisningsbild
Merkurius

Inläggav Merkurius » 2008-02-06 10:00

soren skrev:Det gick allt till slut ... delningsfiltren kom dock inte ut i samma skick som de åkte in :)

Vart brukar ni sätta delningsfiltren i lådan ... jag hade dem bakom dämpkudden.

/Sören

Jag har också satt delningsfiltret bakom dämpkudden.

Återgå till Wänner af Ino