Funderingarna gick först kring basmoduler och efter lite tanke kom jag fram till att pX nog egenligen är mer prisvärd än pP. För mig känns det som en bas man kan leva med länge. Den kan spela under den hörbara gränsen, vilket är fullt tillräckligt för mig. Jag bryr mig inte om att känna basen men vill gärna höra allt som går att höra
Men sen började jag tänka på totalpriset för piP + pX (+ extra slutsteg som jag visserligen redan har men som jag kan göra mig av med ) ~13500 (exkl slutsteg, med slutsteg kanske 16000) med färg och lite annat smått å gott. Då är steget inte så hiskeligt långt till pi60.
pi60s är på tok för "dyr" i nuläget så den är inte aktuell.
Jag har egentligen inte känt att jag inte kunnat spela så starkt som jag vill med piP men jag bor just nu i student-3:a och ett större lyssningsrum är väl inte helt otänkbart i framtiden (men fortfarande med tveksamhet om inte piP räcker rent "spela-starkt-mässigt" ändå).
Frågan är alltså hur mycket bättre det blir med pi60 jämfört med piP + pX rent prestandamässigt och rent pris/prestanda-mässigt. pi60 är ju snyggare än piP+pX om pX är synlig men man kan ju eventuellt gömma pX.. (behöver man inos delningsfilter då iom fasomställningar?) och med ett snyggt stativ vete katten om inte piP är snyggare
En följdfråga är också hur lång leveranstid det är på pi60 nuförtiden?