Sonic design-foten som man kan köpa från Ingvar, är det samma som den fot Hifikit säljer tro (för en vikt på 4-12kg)?
http://www.hifikit.se/index.php?id=1391
Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Fyra är de där också, men åtta i en förpackning. Men olika storlekar säger du? Då köper jag från Ingvar så det blir helt rätt...
UrSv Skrev:
Tro Inos kuddar är helt anpassade dvs de främre är lite större dvs styvare eftersom högtalaren väger mer i framkant.
grannilsson skrev:UrSv Skrev:
Tro Inos kuddar är helt anpassade dvs de främre är lite större dvs styvare eftersom högtalaren väger mer i framkant.
Jag tror du har helt rätt i det, men jag är verkligen osäker om det gäller för piP,har hämtat en del piP genom tiderna hos Ingvar men han har aldrig sagt att det skiljer på kuddarna till piP för fram eller bak, kanske det är ändrat nu
, hur som helst så är SD fötterna Gula för piP, Blå för i14/pi24 , bruna för pi60 med olika storlek (viktanpassning) för fram och bak.
Vh Göran
Bamsefar skrev:Kan ju vara värt att veta att i32 osv har 5 SD-fötter per högtalare...
KarlXII skrev:De gula fötterna är audiofilversionen, medan den bruna är, ja, den billigare standardversionen.
Nu är frågan: Är det någon som hör skillnad?
KarlXII skrev:De gula fötterna är audiofilversionen, medan den bruna är, ja, den billigare standardversionen.
Nu är frågan: Är det någon som hör skillnad?
To get the best possible isolation and damping it is important that the feet are optimised to the weight of your loudspeakers. Both the stiffness and size of the feet are chosen to achieve this. The range for optimising is between 5 and 200 kg with 30 different units.
The material has a different colour for different stiffness properties.
The standard damping feet are somewhat thinner, have a larger overload margin, and are lower priced than the audiophile model. The resonance frequency is a few hertz higher. The colour is nut brown, except for the stiffest feet which are grey.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster