Moderator: Redaktörer
paa skrev:LTS-högtalaren har 6,5" bas och 1" diskant, piP har 5 1/4" bas och 3/4" diskant. Dessutom är det väl tusentals med timmar mer av utveckling bakom piP.
RogerGustavsson skrev:Jag hade också dessa båda som kandidater. Den största skillnaden är kanske att piP går längre ned i basen. Sedan är det betydligt flera timmar avsatt på konstruktionen av piP. Är inte så mycket lämnat åt slumpen om man säger så.... LTS 2v-f1 är tillkommen på ett helt annat sätt. Båda har samme konstruktör! Jag valde piP....
Gucka skrev:Är ju lite där dilemmat är.... har lyssnat på piP och gillar dom starkt. Men är ju inte direkt det lättaste att få tag på dom, därav undran ang LTS. Får inte riktigt ihop det där att man inte vill sälja.....
pingvinlakrits skrev:Gucka: man kan tycka det är märkligt med en som "inte vill sälja".
Men; Öhman är ingen krämare, gudskelov, större delen av Ino sortimentet är ju som en slags bisyssla för honom (som tar en hel del tid i anspråk, men så sover han inte mycket heller). Det ligger ingen dold agenda bakom det hela och ett par gånger har han förklarat varför han gör som han gör. Öhman tvingar ju ingen att komma ut och lyssna. Har man inte tid/lust/ork att komma och lyssna så finns det en hel del ute på öppna marknaden. Inget att hänga upp sig på tycker jag.
...och då ska du veta att min jobbarkompis snackade (jävla tjat) om sina Ino i över ett år innan jag åkte ut och lyssnade. Men sen fastnade jag i träsket.
Det var ett par år sedan och jag har efter att ha haft pi60 i snart tre år inga funderingar på att byta alls.![]()
Tar man sig tid så tar sig Öhman tid. Efter demo har man absolut inget köptvång, tvärtom tycker Öhman att det är bra om man funderar igenom sitt behov innan man slår till, allt finns ju inte hemma om man nappar på de lite mer högpresterande alternativen. Passar inte alla, men passade mig perfekt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster