Moderator: Redaktörer
pinoccio skrev:
SPRAK! Jaha! Så gick basen i ena Audio Pro:n....![]()
paa skrev:pinoccio skrev:
SPRAK! Jaha! Så gick basen i ena Audio Pro:n....![]()
Kontrollera förstärkaren så att inte den är orsaken till detta, och det blir mer ledsamheter när du får hem dom andra högtalarna.
pinoccio skrev:Eller så är det bara att inse att stärkaren blivit bortskämd och vägrar spela på skitgrejjer.
You got to have faith!!!!! In Santa.....
Anders
pinoccio skrev:Dom låter absolut bättre än audio proerna någonsin gjort.
Visade sig vara ett par Celestion Ditton 15.
Ragnwald skrev:Ditton 25 tyckte jag lät väldigt imponerande, avlyssnade på Söderbergs, kan det ha varit 1970?
Bill50x skrev:pinoccio skrev:Dom låter absolut bättre än audio proerna någonsin gjort.
Hade själv ett par Ditton 25 för många år sedan. Dessa bestod av 2 st 12" basar (en aktiv och en slav) samt två mellanregister och 1 diskant. Lät mycket snällt och möjligen lite väl bastunga, i alla fall enligt ljudidealen i början av 70-talet
Ditton 15 har jag inte hört men gissar att de hade ungefär samma ljudbild.
IngOehman skrev:Bill50x skrev:pinoccio skrev:Dom låter absolut bättre än audio proerna någonsin gjort.
Hade själv ett par Ditton 25 för många år sedan. Dessa bestod av 2 st 12" basar (en aktiv och en slav) samt två mellanregister och 1 diskant. Lät mycket snällt och möjligen lite väl bastunga, i alla fall enligt ljudidealen i början av 70-talet
Ditton 15 har jag inte hört men gissar att de hade ungefär samma ljudbild.
Klang menar du väl?
Bill50x skrev:Ditton 15 och 25 kom vid samma tid och om jag inte missminner mig hade de samma mellan- och diskantelement.
JTarnstrom skrev:Minstingen ville gärna peta på elementen på piP:arna (tycker att det får räcka med att den nästan nya tv:n är sönderrepad)
i skrev:Hmpf! Bortskämda barn nuförtiden. På min tid var man lycklig om man slapp livstycket på söndagar och fiskleverolja endast två gånger i veckan!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster