Då mitt rum inte kommer att kunna anpassas för musiklyssning så inbillar jag mig att i14 eller i16 med basmoduler ger en lite större möjlighet att "få till" basen än med Pi60(s). Hade Pi60(s) fungerat i mitt rum så hade det dock varit att föredra. Demon i Lahäll kommer säkert att ge en del svar men det blir ju
trots allt inte en lyssning med mina förutsättniningar. Det bästa hade ju så klart varit om man kunnat provlyssna högtalarna på plats**.
Vad jag har planerat att pilla med under den långa väntan på maj månad är följande. Bygga mig basmoduler baserade på mina LTS-3v-f2 basar. Två av dem skall ev agera stativ till i14 eller i16 så måtten kommat att anpassas efter korrekt höjd och bredd till dessa. Djupet*** blir som det blir för att få till korrekt volym. De andra två basarna kommer att hamna i lådor som mer har mått för att kunna gömmas undan (om det nu går). Pillandet bör ge mig insikt om basmoduler är ett alternativ över huvudtaget innan jag åker upp. Skall ju få till ljudet samt att min tjej skall accpetera uppställningen.
/theSaint
*
Se detta som en inbjudan att haka på (ni måste dock boka tid till demo) Som det ser ut just nu planerar jag att köra upp med bil.
**
Se detta som en förfrågan utkastad till pi60(s) ägare i skånetrakten som mot all förmodan skulle orka släpa (jag hjälper så klart till) sina högtalare hit i utbyte mot kanske ingenting. Jo, att träffas, lyssna hur de låter hos mig, kanske viljan att lyssna på LTS-3v-f2
Orkar någon vänlig själ mäta djupet (utvändigt) på i14/i16. Jag har tappat bort det måttet.