Hur lång leveranstid är det på Ino Audio "idag"?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Frisk

Hur lång leveranstid är det på Ino Audio "idag"?

Inläggav Frisk » 2009-02-15 18:44

Som rubriken, hur lång leveranstid är det ungefär på Ino Audio idag? Beställde för 5 veckor sen ett par fanérade pi60s (i monteringssats) hur lång ytterligare leveranstid kan jag räkna med? Ska iväg till STHLM innom 3 veckor, finns det någon sannolikhet mina högtalare hinner bli klara innan dess? Om inte kan jag åka så snart som möjligt..
Försökt ringa Ingvar ett par gånger men inte fått svar, känns lite onödigt å ringa å störa en söndag för en såpass oviktig fråga.

/Frisk

edit: Dumt att dra upp en så gammal tråd, men om någon skulle råka söka på det kan det ju vara bra om det iaf finns ett svar. I morgon, torsdag 22/7 får jag hämta mina högtalare, så tog för mig drygt 6,5 månader att få högtalarna.
Detta kan inte på något vis tas som ett riktmärke, men om någon beställt liknande utförande som mig strax efter går det väl räkna med att de borde vara klara ganska snart. I övrigt är denna information helt oanvändbar.
Senast redigerad av Frisk 2009-07-22 22:04, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
blixten_no1

Inläggav blixten_no1 » 2009-02-15 20:16

skulle tro att de kan ta lite längre tid... för mej tog de 8 veckor att få vanliga pi60 i rå mdf...

Användarvisningsbild
Hammarstrand

Inläggav Hammarstrand » 2009-02-16 07:39

Väntetiden är ganska lång, har för mig att Ingvar själv nämnt någonstans att han strävar efter max 6 månaders leveranstid. Det är nog bara Ingvar som vet men att det skulle gå så fort som 8 veckor har jag svårt att tro.
Men du kanske har tur och beställt i rätt tillfälle.
Mac Mini, PS3, Wii --> DENON 2808 --> Panasonic 42", Ino Audio Pi60.

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2009-02-16 21:35

Frisk:
det är ju antagligen fanéringen som stökar till tidsschemat en smula kan jag tänka mig. Men att be någon gissa om de skulle kunna vara klara är ju hart när omöjligt. IÖ är inte alltid lätt att få tag på men det är ju ingen idé att försöka svara i hans ställe.

Är det rå mdf så kan man ju ha tur och få dem "snabbt" men annars är det ju lackeraren respektive fanéraren som man får ha tålamod med.

Ring IÖ imorgon dagtid istället, det är inte säkert att han vet på rak arm heller men han är ju i en position att han kan ta reda på det iallafall, go straight to the source... ...rör det sig om en försiktig fråga om de ligger inom en nära framtid så tar han med säkerhet inte illa upp. :)
Inaktiv

Frisk

Inläggav Frisk » 2009-02-17 07:02

Tack för svaren!
Min fråga var mest för att se om någon på forumet beställt runt jul och fått högtalarna "oväntat" fort, isf. kunde jag väntat med övriga resor. Men verkar som det är varierande leveranstider som vanligt lika bra att utföra övriga ärenden innan och hoppas högtalarna inte blir klara så man kunnat ta det i samband. Men käns som det är ett par veckor av väntan kvar fortfarande.

Man börjar bli trött på väntandet, dessutom finns ju risken att man hinner samla ihop en del extrapengar med så man råkar köpa med sig ett par A2or med.

Återgå till Wänner af Ino