Moderator: Redaktörer
Nahaz skrev:beror ju på finish.
Är dom bara målade så skall dom ju kosta mindre än ett par nya i byggsats, är dom däremot fanerade på ett snyggt sätt så blir det svårare att sätta priset.
Normalt så går ju begagnade högtalare för runt 60% av nypriset, ännu lägre om det är riktigt gamla modeller men INO högtalarna verkar ha bäst andrahansvärde av något märke. Tillgång och efterfråga styr ju priserna.
DIRAVI skrev:Nog får du in en högtalare i högerstolen, så kan du ju ta den andra nästa resa
pingvinlakrits skrev:Ja, med vissa undantag så känns det som att de pi60 som dyker upp ligger i "rätt" prisläge. Jag tycker att pi60 pre 2006 fortfarande är ett grymt bra köp och man kan ju alltid uppgradera om man skulle känna behovet. Nyare pi60 som gått sista åren verkar ha legat någon ynka tusenlapp under nypris, vilket känns lite väl dyrt om det inte är som så att de är riktigt nya och väl ihopsatta samt i en lack / ett fanér man kan tänka sig. Då kan man ju tänka sig att slippa väntetiden och monteringen och att schabbla med lackering.
Som kuriosa kan jag nämna att jag nämnde för min fästmö häromdagen att det är ett par stycken som visat intresse för mina pi60 - som står undanpackade i arbetsrummet - och att jag antagligen säljer dem, varpå hon säger; "neeeeej, de är ju så snygga!"Kan man ha en bättre fästmö?!
![]()
Så jag frågade, "jaha, men föredrar du dem framför de som står i vardagsrummet då?" (i14 + prox.X2) "Nej, egentligen inte men det vore ju synd att göra sig av med dem ändå, om man inte måste."
Iqbad skrev:Tack för alla svar, jag funderar på om jag ska byta ett av mina par piP till förmån för pi60. Tycker väl själv att runt 18K kan vara ett rimligt pris.
Är det nån som kan berätta för mig vilka yttermått pi60 har? Jag är lite tveksam att de går in i min bil nämligen, och då blir det jäkligt knepigt att få med sig dem till Norge där jag bor i veckorna.
pingvinlakrits skrev:Ja, med vissa undantag så känns det som att de pi60 som dyker upp ligger i "rätt" prisläge. Jag tycker att pi60 pre 2006 fortfarande är ett grymt bra köp och man kan ju alltid uppgradera om man skulle känna behovet. Nyare pi60 som gått sista åren verkar ha legat någon ynka tusenlapp under nypris, vilket känns lite väl dyrt om det inte är som så att de är riktigt nya och väl ihopsatta samt i en lack / ett fanér man kan tänka sig. Då kan man ju tänka sig att slippa väntetiden och monteringen och att schabbla med lackering.
Som kuriosa kan jag nämna att jag nämnde för min fästmö häromdagen att det är ett par stycken som visat intresse för mina pi60 - som står undanpackade i arbetsrummet - och att jag antagligen säljer dem, varpå hon säger; "neeeeej, de är ju så snygga!"Kan man ha en bättre fästmö?!
![]()
Så jag frågade, "jaha, men föredrar du dem framför de som står i vardagsrummet då?" (i14 + prox.X2) "Nej, egentligen inte men det vore ju synd att göra sig av med dem ändå, om man inte måste."
Iqbad skrev:Tack för dimensionerna, jag ska mäta sen nästa helg om de får plats. Har tyvärr bara en bil som inte är så stor. Kanske kan cabba ned och knyta fast en av högtalarna bakom störtbågarna :) Blir ju lite jobbigt om det regnar bara.
Wolfie skrev:Har man bara en busbil behöver man ju en kombi också ju.
Jag lyckades stuva in i28 och prof X-4 i en V70
andershelin skrev:Iqbad skrev:Tack för dimensionerna, jag ska mäta sen nästa helg om de får plats. Har tyvärr bara en bil som inte är så stor. Kanske kan cabba ned och knyta fast en av högtalarna bakom störtbågarna :) Blir ju lite jobbigt om det regnar bara.
Iqbad...var det du som köpte mina piPs till särbon? Med de där "superexklusiva" bottenplattorna......not....
Anders, Västerås
Iqbad skrev:andershelin skrev:Iqbad skrev:Tack för dimensionerna, jag ska mäta sen nästa helg om de får plats. Har tyvärr bara en bil som inte är så stor. Kanske kan cabba ned och knyta fast en av högtalarna bakom störtbågarna :) Blir ju lite jobbigt om det regnar bara.
Iqbad...var det du som köpte mina piPs till särbon? Med de där "superexklusiva" bottenplattorna......not....
Anders, Västerås
Yes, det var jag, de spelar fint i lägenheten i Sverige men jag har ett par vanliga piP i Norge som jag funderar på att byta ut mot ett par pi60 om jag hittar några til ett bra pris. Det är riktigt att bottenplattorna inte var superexklusiva, men de ser bra ut när högtalarna väl är på plats :)
tvett skrev:Schull skrev:Nefilim skrev:Inte pi60 precis, men jag pröjsade 5KKr för mina begagnade piP. Skitnöjd...
Är inte det mera en nya?
Mer än nya mdf-lådor med lösa delar som man hämtar i Täby... 200kr mer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster