Ny medlem

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Robbbin

Ny medlem

Inläggav Robbbin » 2009-02-21 17:07

Hej,

Helt nyinflyttad till Stockholm och ljud intresset bara växer och växer :)

Tänkte öppna min vistelse här på forumet med en fråga om det finns några piP nära Högdalen/Älvsjö som det finns en chans till att få lyssna på?

Jag har hört gott och åter gott om pi60 men det är tyvärr lite över min nuvarande studentekonomi. Därför har jag börjat se lite åt piP som många verkar anse är en mkt kompetent högtalare. Jag har dock tyvärr aldrig fått chansen att lyssna på någon.

En annan sak som jag ramlade över när jag började spana här på forumet var bildtråden och alla dessa stativ. Ett som jag fastnade för var

Bild
och jag undrar om ni bygger dessa skönheter själva? Helt otroligt stilrent faktiskt :)

Trevlig helg!

/ En nybörjare :)

Användarvisningsbild
Schull

Inläggav Schull » 2009-02-21 17:16

Hej och välkommen Robbbin.

Pip är jag också nyfiken på, om det finns någon i Högdalen/Älvsjö, så hakar jag gärna på om det är ok?

/L

Användarvisningsbild
Erik_AA

Inläggav Erik_AA » 2009-02-21 17:53

Tjena och välkommen.

Antar att det är du som ska komma hem till mig en sväng i nästa vecka och lyssna på pi60? :)

Användarvisningsbild
Robbbin

Inläggav Robbbin » 2009-02-21 18:51

Erik_AA skrev:Tjena och välkommen.

Antar att det är du som ska komma hem till mig en sväng i nästa vecka och lyssna på pi60? :)

Hej!

Jag anade att det var du när jag snokade igenom några gamla trådar. Jag ser väldigt mycket fram emot en provlyssning. Är bara lite skraj för att dom ska låta för bra. Då säljs motorcykeln och ett par pi60 inköps med en matchande stärkare :)

Tills dess så kommer jag fortsätta spana lite på piP och dess enormt vackert byggda stativ. :)

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2009-02-21 19:53

Robbbin skrev:Tills dess så kommer jag fortsätta spana lite på piP och dess enormt vackert byggda stativ. :)

Du vet väl att bilden i förstainlägget inte föreställer en piP, eller?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2009-02-21 19:56

Robbbin skrev: Är bara lite skraj för att dom ska låta för bra. Då säljs motorcykeln och ett par pi60 inköps med en matchande stärkare :)

Tills dess så kommer jag fortsätta spana lite på piP och dess enormt vackert byggda stativ. :)

Skraj :)

Det är pr18 (toppsystem som ska delas mot basar) på bilden. piP är en annan högtalare och kan se ut så här:

Bild

Detta är Belker's snyggingar.
Lenovo-laptop -> Yamaha-reciever -> pK & lite fluff.

Användarvisningsbild
Robbbin

Inläggav Robbbin » 2009-02-21 20:54

paa skrev:
Robbbin skrev:Tills dess så kommer jag fortsätta spana lite på piP och dess enormt vackert byggda stativ. :)

Du vet väl att bilden i förstainlägget inte föreställer en piP, eller?

Jadå, det stod klart och tydligt i tråden jag hittade bilden och det är enbart stativet på bilden jag fluktar efter :) Ledsen om det inte framgick.

edit: det ska stå "dessa enormt vackert byggda stativ" inte dess ::)

Användarvisningsbild
overture

Inläggav overture » 2009-02-21 23:02

pr18 är egentligen en typ av studiomonitor utan den typ av stereofelskompensation som finns i piP och pi* serien. Dock är pr18 ett fullregistersystem och inte ett par toppar även om de naturligtvis kan kompletteras med basar. Såja, har läst på mitt manifest :)

Användarvisningsbild
Robbbin

drivkälla

Inläggav Robbbin » 2009-02-21 23:27

Jag bygger vidare lite på denna tråd även :)

Någon som har erfarenhet av att driva piP med Classé cap80 eller nad c162+c272? Skulle detta kunna funka?

Skulle ovanstående stärkare räcka vid en eventuell uppgradering någongång i framtiden till pi60?

Bara lite nyfiken :)

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2009-02-22 00:42

piP är relativt lättdrivna, pi60 ännu mer lättdrivna.

Kör mina iPs (piP i sluten låda, mindre) och ett par piP med en liten mini Denon som inte har så många watt, men det räcker fint för lite högre än normal lyssning. pi60 är mycket lättdrivna känns det som.

Känns inte som högtalarna piP och pi60 ställer till några som helst problem för en normalduglig förstärkare.

:)
Inaktiv

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Re: Ny medlem

Inläggav RogerGustavsson » 2009-02-22 09:51

Robbbin skrev:En annan sak som jag ramlade över när jag började spana här på forumet var bildtråden och alla dessa stativ. Ett som jag fastnade för var

Bild
och jag undrar om ni bygger dessa skönheter själva? Helt otroligt stilrent faktiskt :)

Tror det är Naqref som byggt stativen på bilden. piP kan lika gärna placeras på en väggkonsol eller vägghylla. De ska stå framför dämpad vägg, inte ute på golvet.

Återgå till Wänner af Ino