Så här ser rummet ut idag.

Det är 4.8m brett 6.7m djupt och 2.7m högt.
Har lite funderingar hur jag ska gå till väga. Vill gärna få bort det bakre fönstret på något sätt, men eftersom det vätter ut mot vägen så vill jag att det ska se snyggt ut utifrån, så att bygga igen det eller täcka över med tyg eller något går inte.
Så jag funderade på att sätta upp en ny vägg längre in i rummet, men det finns i princip bara ett ställe att sätta den väggen på. Det är precis bakom soffan där den står nu. Och då kommer rummet att bli väldigt mycket mindre, lyssningsavståndet kommer att bli ungefär 3m.
Alltså, rummet kommer att bli bredare än det är djupt. Hur funkar det rent ljudmässigt i rum? Som jag har det nu så har jag tyg bakom hela väggen där TV:n står och tyget sträcker sig efter sidoväggarna tills dom ändrar form, så att säga. Har även akustikplattor bakom frontarna.
Så vad tycker ni om att förminska rummet så pass drastiskt? Är det en dålig idé? Kan jag utvinna något på att försöka utnyttja hela rummets storlek?
Jag ska skaffa INO-system så fort jag får råd, funderingarna har mest varit på i28+Y-4. Men har börjat snegla lite åt i56 också. Vad tror ni om i56 i det rummet? Är det på tok för litet? Rummet alltså

//Tobias