Såhär ser de ut, mina iallafall.
Dock så har det tillkommit en fasning på baksidan sedan mitt ex byggdes ihop, mina saknar fasen på baksidan. Jag hade möjlighet att välja den lådan (som då funkar med i14:s topp-platta) men tyckte faktiskt att den var snyggare med rakt avslut baktill. Om (när) jag gör en dedikerad topp-platta så får ju den avfasning vilket gör det hela mer integrerat.
Obs, bilden ändrad!
Då jag har begränsat med tid att skriva på forumet kommer jag inte kunna svara på frågor om i16s så jag skriver kort här.
Den ljudmässiga skillnaden är "obefintlig" jmf med i14. Det var jag medveten om, det jag får med i16s är 4dB till, that's it. Och en jäkligt snygg låda.
Baselementet är specialutvecklat med en något trycktåligare upphängning för att bättre hantera ljudtrycket i den slutna lådan och ÄR samma som i i32s. Diskanten är förstås signaturdiskanten. Lådan är mycket tung och gedigen, en solid pjäs helt enkelt. (EDIT: ändrat från är inte samma till ÄR samma)
Fick dem från lack igår, och dämpmaterialet är ett provisorium (men "rätt sort" till större delen... host host) och de låter ju prima. De spelar utan basunderstöd just nu och det låter finfint.
Då jag har varit med om att mina bilder spridits i sammanhang jag inte velat kommer bilden att ligga uppe ett par dagar, sedan tar jag bort den, så passa på och njut.