Öhman tipsade mig om att vara med under sågningen och kontroll mäta. Jag sa även till killen som skulle såga att nu j-klar är det mm passning som gäller. "Jaja, den här maskinen är 100%." Yeah, sure.
När alla delar hade sågats upp, han ansåg det nämligen onödigt att kontrollera delarna löpande, så kunde jag konstatera att det inte stämde. Det var både 1 och 2 mm fel. Han började på en ny skiva för att kolla och nej det blev fel hur han än gjorde. Vid det här laget hade han tröttnat så jag fick alla bitar som vi sågat gratis (ca 1,5 st 19 mm MDF hade han brassat upp). Det var ju iofs bra, för nu har jag ju lite bitar att testa på

Så ett tips till er som vill få något uppsågat, stå bredvid och kontroll mät. Nu måste jag vänta på att snickaren öppnar igen så att det blir ordentligt gjort. Eller är det någon på detta eminenta forum som kan rekommendera en såg i Sthlmstrakten som går att lita på? Litar inte på K-Rauta/Bauhaus för sådana här uppdrag.
Vi behöver inte diskutera fördelarna med att köpa färdig låda i denna tråd, det vet jag redan om