Variant på bs60

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Frisk

Variant på bs60

Inläggav Frisk » 2009-08-23 22:04

Känner inget direkt uppgraderingsbehov just nu, men känner i längden att jag bör avveckla den sub jag idag använder (LFE i film samt avlastning för A2). Har lite funderingar på bs60 men känner att jag i längden kommer gå mot pY-2 eller pY-4, om inte infra Y6, men känns lite väl avlägset.
Gillar i alla fall inte att göra "onödiga" uppgraderingar, köper jag något vill jag kunna behålla det, funderar därför på om det skulle gå använda Y-lådor istället för X-lådor för bs60? Jämförde parametrar mellan de olika lådorna och verkar ganska lika, Y var något mer lättdriven och gick något djupare.
Kanske blir bättre utan att bli speciellt mycket dyrare att köra direkt på pY-2 med cr80s.

Även om det kanske inte blir aktuellt är jag lite nyfiken på om det över huvud taget är möjligt utan väldigt stora förändringar.

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2009-08-24 09:25

bs60 finns inte i Y-låda och jag tror inte det skulle inte gagna dig med pi60 heller. bs60 är ju idag i en "större än nödvändigt" låda på 90L (den förra lådan var på 74L) just för att man ska kunna gå till profX utan att byta låda.

Däremot skulle ett kliv uppåt i tryffelskalan med X4/Y2/Y4 och cr80s göra en del för ooompa oooompa effekten.

Användarvisningsbild
BellsnWhistles

Inläggav BellsnWhistles » 2009-08-24 14:15

Även jag gick i samma tankar som du, tänkte börja med bs60 men ville egentligen ha Y-2/Y-4 så då kändes bs60 fel.

Har du pengar till Y-2 så borde du kunna skaka fram pengar till ett billigt beg. slutsteg och dito delningsfilter också.
Typ ngt Nad-steg och ett gammalt Sentec-filter.

Du får igen pengarna om du säljer de grejerna om två år för att köpa bättre elektronik.

Om man är nöjd med bs60 så är det å andra sidan en mycket elegantare och enklare lösning!

Återgå till Wänner af Ino