vad häner när man trycker in ploppen på en pi60?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
philip

vad häner när man trycker in ploppen på en pi60?

Inläggav philip » 2009-08-29 17:23

alltså den mitt på basen? Mina kära syskonbarn var på besök för några veckor sedan och kunde såklart inte låta bli mina högtalare, inte mindre än 3 gånger... min kära syster som är en praktiskt lagd tjej tog helt enkelt dammsugaren och sög ut ploppen igen. Ser bra ut men jag har fått för mig att högtalarna låter muddiga nu, alltså ingen riktig diskant, kan det stämma? Är det logiskt, att inpetade basar leder till sämre diskant?

Vänligen, Philip

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2009-08-29 17:40

Det är nog säkrast att du talar med din analytiker. Inte ens inpetade diskantdomer som sugs ut igen bör rimligen ge någon hörbar skillnad. Men jag ska väl inte säga för mycket, IÖ kanske har en bättre förklaring än min, dvs att felet sitter hos lyssnaren.

Dagens tips: Skaffa frontskydd till dina högtalare. Det har jag gjort till mina i28or. Jättelätt att ta av och på dom, men mina sitter på för jämnan. Dom tester jag gjorde för att testa hörbarheten gav utslaget att jag tyckte det lät exakt likadant med dom på som av. Även fast jag vet att dom fördärvar det finna pulssvaret och delvis frekvensgången. Men det verkar inte vara så noga.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
philip

Inläggav philip » 2009-08-29 20:50

Max_Headroom skrev:Det är nog säkrast att du talar med din analytiker. Inte ens inpetade diskantdomer som sugs ut igen bör rimligen ge någon hörbar skillnad. Men jag ska väl inte säga för mycket, IÖ kanske har en bättre förklaring än min, dvs att felet sitter hos lyssnaren.

Dagens tips: Skaffa frontskydd till dina högtalare. Det har jag gjort till mina i28or. Jättelätt att ta av och på dom, men mina sitter på för jämnan. Dom tester jag gjorde för att testa hörbarheten gav utslaget att jag tyckte det lät exakt likadant med dom på som av. Även fast jag vet att dom fördärvar det finna pulssvaret och delvis frekvensgången. Men det verkar inte vara så noga.

tack för svar Max, det är säkert som du säger, att det sitter i mitt huvud :)

Återgå till Wänner af Ino