Moderator: Redaktörer
Det var mitt skäl med._Fredrik_ skrev:Oj det låter spännande hörni! Jag är alltså inte främst ut efter mer kräm, utan rakare frekvensgång. Mogen som jag ärDet blir till o "jaga" två pp för mig tror.
_Fredrik_ skrev:Oj det låter spännande hörni! Jag är alltså inte främst ut efter mer kräm, utan rakare frekvensgång. Mogen som jag ärDet blir till o "jaga" två pp för mig tror.
Jo så är det nog, eller så är det redan. Men det är mest i undantags fall.schmutziger skrev:_Fredrik_ skrev:Oj det låter spännande hörni! Jag är alltså inte främst ut efter mer kräm, utan rakare frekvensgång. Mogen som jag ärDet blir till o "jaga" två pp för mig tror.
Grejen är den att man höjer volymen för det blir roligare, låter bättre!
Du säger att du egentligen inte vill spela högre men jag lovar du kommer att göra det iaf!!
lennartj skrev:Jag har en del obskyra skivor från http://www.dronerecords.de/ som ger mig lätt yrsel och illamående utan att jag upplever de hörbara bastonerna att vara på speciellt hög nivå, men infraljuden hamnar sannolikt på ohälsosamt höga nivåer hos mig.
_Fredrik_ skrev:Lennart, du har alltså inte gjort några EQ ingrepp under 100hz och är nöjd med höjningen under 40 hz? Du är den som verkar ha en osymetrisk placering, det tycker jag borde tala för din raka tonkurva.
Lennart, du kan sälja infratillsatsen. Behövs inte i ditt rum.DVD-ai skrev:lennartj:
Den där responsen ser ju jätte trevlig ut !
finns djupbasprestanda...
Klarar din mic att mäta ner till DC?lennartj skrev:MagnusÖstberg skrev:Lennart, du kan sälja infratillsatsen. Behövs inte i ditt rum.DVD-ai skrev:lennartj:
Den där responsen ser ju jätte trevlig ut !
finns djupbasprestanda...
Vem vill köpa?
oa51 skrev:Är det helt självklart att man ska ha rak frekvensgång hela vägen ner? På vissa forum talar man om en "house curve" där man låter frekvensgången luta uppåt- bakåt via ett shelve filter.
Har testat detta i all hast, och tyckte att en lite sluttande kurva lät bra. Eq:n är nu urkopplad pga brum, så jag har inte kommit vidare.
Det tar ju så förbaskat lång tid att mäta, och familjen inkl katterna lider av testtonerna. Den av lennartj visade kurvan ser ju snarlik ut den i nedanstående länk:
http://www.hometheatershack.com/forums/rew-forum/96-house-curve-what-why-you-need-how-do.html
_Fredrik_ skrev:Nu har jag haft i14 och pp-2 i en evighet och börjar bli sugen på att förbättra saker. Jag har fått för mig att största lyftet är att gå från en eller ingen modul till två, vad säger ni som gått vidare från två? Berätta gärna om placering i ert rum och hur ni kom fram till den. För mig skulle dom troligen hamna som en rad mellan sidosystemet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster