Jag och Stefanw har tagit steget och köpt på oss två Profondus x-moduler var. Tanken är att avlasta piP lite och såklart få längre utsträckning i bas registret och kunna placera dessa där dom gör mest nytta för rummet.
Tack och lov har jag kontakter på ett kökssnickeri där dom har CNC-maskineri. Jösses vilken precision det är dom grejorna. Fick bitar tillkapade och bearbetade i masinen. Vissa kanske anser att det är fuskmed CNC men varför göra det svårt för sig

Ett lite större jobba var att räkna ut var vart skårorna för kexen skulle vara, där är det lätt att göra fel om man inte tänker till! Jag tror att det rör sig om 288 skåror som har skurits med kexmaskinen till fyra moduler.
Nu han jag inte fördigställa en modul riktigt klart innan full dag, så i morgon hoppas jag på vackert väder så man kan i lugn å ro montera och limma ihop resterande på altanen. Kanke med en öl eller två

Så här ser det ut i garaget just nu..
Många skåror för kex blev det!
CNC fräs, vilken maskin det är

Ja så var det den jag, det fattas stagningskryss att montera och en sida sedan är det bara lite fasningar och puts innan lack.
Jag skall fortsätta att dokumentera lite under morgondagens montering..