Nu har jag och Pingvinlakrits kommit fram till en re-design av pi60.
Med visionen att man ska kunna bygga dem själv hemma i garaget eller kunna beställa dem av en snickare utan att de kostar lika mycket som ett par pi60s så har vi (tycker vi) funnit en snygg tidlös form. Släktskapet med PingMang piP finns där men formen på pi60-baffeln, intrikat och relevant, är en utmaning. Den fysiska formen på pi60 får inte förvanskas eller komprometteras på något sätt.
Då jag inte har de exakta måtten / en ritning på pi60 ska bilden ses som en skiss.
- Baffeln sidenmattsvart, lådan och foten i fanér.
- Måttet (a) mellan baselementet och spåret under är samma som mellan baselementet och kanten till diskanthyllan ovanför.
- Spåret är 3,0 mm djupt, bredd 4,2 mm under baselementet men 3,0 mm på sidorna och ovansidan - detta för att spåret skall möta fasningen på sidorna i 90 grader.
- Den svarta delen är 57 mm djup vid diskanten (3 x 19 mm) - det betyder att baffeln inte kan vara massiv MDF utan måste även ha sidor för att inte volymen ska minska.
- Nederkanten fram och ovankanten på foten är fasade samma som övriga 45 graders fasningar.
- Spåret är även hållare för ett framtida elementskydd...

Vill man ha ett par PingMang pi60 står vi inför två problem - det finns inga exakta ritningar och varken jag eller Pingvinlakrits har tid att bygga ett par.
Om någon ändå vill bygga ett par så bistår vi till så gott vi kan...