av Iqbad » 2009-10-18 14:08
Tjejen har ju hyllan minst 15cm upp så det borde ju inte vara något problem.
Då är ju bara nästa fråga hur man får plats med förstärkeriet i mittenhyllan på ett så enkelt sätt som möjligt. Hyllan är bara ~33-34 cm djup och det är jävligt få förstärkare som är så pass grunda. Jag har nu lyckats klämma in en cambridge 540R men det var jävligt tight att ens få plats med en RCA kabel på baksidan. (de flesta mått som man hittar på stärkare anger inte hur mycket volymkontrollen och anslutningarna bak sticker ut)
Drömmen vore att hitta en hembioförstärkare som får plats i hyllan och som man kan koppla så att t.ex surroundkanalerna driver prof-P2. Detta förstår jag skall vara teoretiskt möjligt genom att koppla on sig på 5.1/7.1 ingångarna, låta det inbyggda delningsfiltret dela bort under 80Hz till frontarna (small) och dela upp sub-out till t.ex. bakkanalerna på 5.1/7.1 ingången.
Nackdelen skulle kanske vara en viss fördröjning på basmodulerna, men förhoppningsvis är den försumbar.
Det som jag däremot ser som ett problem är att man bara kan använda 1 ingång på förstärkaren. Går det inte att få till så man kan använda fler ingångar med denna metod?
Om man tar in TV/Klämbox/dator som vanligt i typ CD/AUX och liknande ingångar, kan man få förstärkaren att skicka ut detta på pre-out, koppla preout till 7.1 ingången och få detta att funka? Jag ser svårigheten att lyckas ha CD / AUX aktiverade samtidigt som nåt slags läge som använder alla 7.1 ingångar, men går detta att komma runt på nåt sätt?
Är det för övrigt någon som provat att köra ett par basmoduler på detta sätt? Gick det bra?
Ino i14 + PX-4, Emotiva XPA-5, Denon 2807