piP för närfält

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

piP för närfält

Inläggav Max_Headroom » 2010-02-12 18:21

Vad är dom som skilljer piP för närfält jämfört med den vanliga? Jag behöver nya högtalare till lyssnignen vid datorn nämligen.

Är det filtret som skiljer och finns det byggsatser färdiga att köpa i princip genast? Jag hade tänkt mig obehandlad MDF.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
henrikwiklund

Inläggav henrikwiklund » 2010-02-12 20:07

Om du pratar om lågstrålningsversionen så handlar det väl om just om låg strålning så man kuna använda högtalaren nära de gamla bildskärmarna med bildrör.

Idag fyller de väl ingen större funktion om man inte sitter med just en crt(tjock)skärm till datorn.

Användarvisningsbild
lundin

Inläggav lundin » 2010-02-13 12:48

Finns det någon variant av piP för närfält?

I manifestet står det "Den lilla högtalaren piP används ofta som närmonitor i olika professionella sammanhang". Så den borde fungera som den är.

Sedan finns ju även pr10 som är baserade på piPs. Eller pr10b som baseras på piP. Men hur de skiljer sig i utförande har jag ingen aning om.

Men jag återkommer i frågan. Ska köpa en byggsats av piP och utvärdera. Borde vara perfekta till Nord Electro 3:an!

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2010-02-13 15:02

Jag har aldrig testat piP i närfält när högtalarna står relativt nära men där dom står så tycker jag inte att dom är nåvidare bra.
Lenovo-laptop -> Yamaha-reciever -> pK & lite fluff.

Återgå till Wänner af Ino