Dagen därpå registrerade jag mig här på forumet och har sedan dess varit inne och läst en hel del av alla inlägg från otroligt kompetenta människor! Efterssom jag i princip alltid -så länge jag minns i alla fall- varit intresserad av musik och ljud så har anslutningen till forumet varit av stooort intresse, många gamla funderingar har fått svar här å där, och många nya infallsvinklar har också gjort sig till känna!
Hur som helst, har läst en hel del i forumet, och har blivit mer och mer nyfiken på piP och vad de skulle kunna göra för min upplevelse.
Och som en skänk från ovan träffade jag vännen från festen på ICA för några månader sedan, och han berättade då att han hade ett par piP som jag gärna fick komma och lyssna på, tyvärr blev det aldrig någon provlyssning, men efter att ha varit i kontakt med honom igen så har jag nu fått låna hemm dessa ett tag då han är utomlands och jobbar.
Och det är här kärleken kommer in i bilden!
Måste säga att jag aldrig lyssnat på en högtalare av det formatet men som ändå har sån otrolig närvaro som dessa små vidunder har!
Är dålig på alla termer som alla i branchen slänger sig med, men för min del så har ett par piP helt ändrat min upplevelse till musiken!
De spelar väldigt öppet, och med en mjukhet och exakthet som är enorm. Ha-begäret har satt djupa spår i själen, och jag kommer inte klara av att bara vilja ha, utan jag ska ha ett par, så är det bara, punkt.
Hoppas ni där ute som inte ännu fått njuta av ett par tar er i kragen och ser till att få göra det, för det händer saker med kroppen!

Trevlig kväll på er alla!
Nu ska jag sitta uppe hela natten och lyssna på alla mina gamal favoritskivor!!