Nu till det jobbiga

Nu har jag haft piPs i snart en vecka och är mycket positivt bemött av dessa små högtalare som ger ifrån sig ett så naturligt ljud och stort ljud med värme och detaljer. Dock fick jag inte den där Wow känslan, men piPs hade det ljud idealet som jag har sökt.
Jag går i tankarna kring att jag skall slå till stort med en gång och köpa pi60 för att jag är rädd för att jag kommer vilja ha dem om några år, eller skall jag ställa in mig Mentalt på att jag köper piPs'en och försöker lugna mig lite ang, pi60 och köpa dem och flera år, dock finns det lite faktorer som gör att jag kanske köper piPs'arna och inte pi60 vad tycker ni ?
Faktorer:
* Jag slipper ta mig till STHLM för att troligtvis provlyssna dem (pi60)
* Dem är i nyskick, ett år gamla. (piPs)
* Finns inte så stort utbud på den begagnat marknaden, så varför inte slå till. (Gäller alla Ino Audio produkter)
* Samt att det spelar väldigt fint som jag nämnde ovan. (piPs & pi60)
* Bra pris tror jag 7500kr ink stativ och sd-fötter ? ? (piPs)
Saken är den också att jag fortfarande bor hemma, och har väl planer på att flyga ut boet om 2 år ca etc.
Har ni några funderingar och synpunkter på detta dilemma som jag har så är ni hjärtligt välkomna med dem.
Om någon har ett ungefärligt pris på pi60 får ni gärna dela med er av det också. För det kanske kan stärka mitt val om piPs eller pi60.
Tack på förhand
M.V.H Robban