efter att i två och ett halvt år ha surfat bort ett horribelt antal timmar i sökandet efter högtalare hittade jag till slut Ino och har nu piP, mina numera allra käraste ägodelar.
Jag saknar dock lite i basen, vilket jag antar sammanhänger med att rummet är >40 kvm med stora hål till angränsade rum.
Efter piP-köpet gick jag in i en butik (hifi-klubben) med föresatsen att helt enkelt inte gå ut därifrån utan en förstärkare under armen. (inte två år till, typ) Det blev en Nad 315bee och ljudmässigt så är jag egentligen nöjd med den, men den har inga pre out/main in. Och lösningen på mina önskemål vad avser mera bas stavas väl vara Prof.P-2 eller 4...
Har då letat efter lämplig förstärkare för att driva piP / pp4
Den ska ha fjärrcon och min budget är budget-betonad. Har surfat mig till tre kandidater med pre-out/main-in för att driva piP:
Marantz pm7300 (2*70W, 5 490 kr)
XTZ Class A100 D3 (2*150, 5 790 kr
Sherwood Newcastle RX-772 (2*100, 4 195 kr)
För att driva basmoduler vete tusan, låter ju intressant med något Class D eller Class T (eller vad det nu heter - "digitalt" i alla fall, typ 41Hz kanske)
Hoppas på synpunkter/erfarenheter eller allmännt tyckande på ovan tre kandidater, eller kanske någon annan?
Hoppas också på förslag på slutsteg till basmoduler - skulle gärna undvika värmemonster med fläktar.
Även "tumregelmässiga" uttalanden läses med nyfikenhet.
(Å synd att det inte finns någon förstärkarfabrikant som bara tillverkar grejer som kan konkurrera med 10 ggr dyrare produkter

mvh / Henrik