Hej,
Jag förstår att infra och profundus subbarna från ino är bra men jag bor i Umeå och har inte tid eller ork att resa ner till stockhom bara för att hämta hem ett par..
Så min fråga är då vad jag kan hitta för andra sub alternativ som kan bli vettiga? Hur viktigt är det med en bra sub? Vad jag har förstått tidigare då jag frågat om sub är att den inte levererar detaljer utan är mera bara just en luftflyttare. Jag förstår att den måste vara frekvensrak och bör ha bra mätvärden men då den (inte alls?) behöver ha samma krav som en fullregistrare, kan jag då kanske klara mig med en sub från dali eller b&w från hifiklubben?
En aktiv sub vore inte heller fel så jag slipper köpa ett extra slutsteg. Hur kopplas dessa isåfall med signalkablaget på min integrerade rotel?
Har även förstått att det kan vara en god ide att köra med 2 subbar istället för 1. Säg att budget är 7000:- , kan man dra en generell slutsats att 2 subbar för 3k st spelar bättre än en för 7k?
Förstår att det är svårt att generalisera men vore tacksam om någon vill berätta lite mera om hur det fungerar och vad som kan vara ett vettigt val..