Moderator: Redaktörer
Erik_AA skrev:Meeeen... det är inte alls säkert att du får mer bas vid ett givet volympådrag med pi60... Däremot kan du såklart ösa på med mer volym.
Det låter som att pi60+bs60 skulle vara nåt för dig, den kombon kan kompensera för dåligt rumsstöd i basen, men första steget dit är såklart just pi60...
Och ja, man får mer direktljud med pi60 vilket är fördelaktigt så länge man inte har väldigt kort lyssningsavstånd (mindre än 2-3m).
pgmj skrev:Mina piP hade bra tryck ner till 27Hz i mitt förra vardagsrum.
Jag skulle överväga prof.P-4 om pi60+bs60 känns för kostsamt. Kan ju vara ett bra alternativ ivf. Kanske en konsultation av IÖ vore det mest prisvärda innan investering på 20tkr+ ?
eriken skrev:Jag går i ev uppgraderingstankar pga att mina piPs känns lite svaga i basen. Rummet är en öppen planlösning och väldigt oregelbundet.
shifts skrev:henrikwiklund skrev:Enda problemet är väl att att basmodulerna inte är så snygga.
Min flickvän säger att profundusX-2 är snygga. Så de är snygga!
shifts skrev:henrikwiklund skrev:Enda problemet är väl att att basmodulerna inte är så snygga.
Min flickvän säger att profundusX-2 är snygga. Så de är snygga!
eriken skrev:Hur fungerar förresten pi60 placerad ca 10 cm från bakvägg dämpad med endast Inos aco skivor? Blir det en stor försämring än om den står 20-30 cm ut?
MorganM skrev:Hur ser ditt rum ut mera exakt beskrivet?.Bredd, längd,dörrar öppningar m.m.
Kan vara lättare att förstå ditt problem då.
Har själv provat att flytta runt mina PI 60 och pip för att prova mig fram.
Det jag själv märkt är att ett par pip i ett rum på 3,5mx3,5m låter betydlig bättre än ett par pi 60 i samma rum.Pi 60:orna i det rummet låter instängda,och lite bumliga,uppfattar det som att ljudet inte riktigt vill spela ut/måla upp ljubilden.
eriken skrev:mina piPs känns lite svaga i basen.
/Erik
m_persson79 skrev:Har du funderat på ett par basmoduler?
Jag har lite halvöppen planlösning där jag har en liten "hallöppning" 40 cm till vänster om vänster-piP. Det låter ganska tunt när jag spelar utan moduler (gör det bara när jag glömt slå på slutsteget till basarna numera).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster