Jag kör mina pP-4 parallell kopplade 2 och 2 kopplade till ett RB980BX som det är nu och den lämnar >120W cont i 8ohm, men det är i 5ohm som vi räknar nu och det blir >200w cont och alltså >100W / element
Det är tillräckligt för att det inte ska behövas mer kräm till modulerna, jag kan maxa dom som det är nu, utan att tappa kontrollen över konerna, steget har ruggigt bra kontroll till och med !
pP-2 tycker jag att du ska köra 1st/ kanal på steget i stälelt för att brygga och köra perellell kopplat.
1: vad e det för steg, gillar den 5ohm nominellt i bryggat ?!
2: du missar möjligheten att köra modulerna i stereo...
jag upplever att integreringen mellan toppar och moduler blir klart mycket bättre med modulerna jobbandes i stereo i stället för mono !
Riktigt mycket bättre till och med och jag skulle inte få för mig att köra modulerna i mono igen som det är just nu. Kanske att det fungerar senare med en anna placering osv... men jag upplevde en stor vinns med stereo läget. Testa det du med och se vad du tycker
edit: Jepp, det är väldigt roligt med moduler och basnarkomanen inom en vaknar till liv ibland...
+10dB vippan på och spelandes så att iPs nästan bottnar, det ger ganska bra ljudtryck i basen, man känner luften röra sig i rummet och "man låter väldigt roligt när man pratar"