Moderator: Redaktörer
Definitivt är det så att sneda väggar inte eliminerar stående vågor. Att snedställa en vägg flyttar bara på modfrekvenserna, på ett sätt som är svårt att förstå. En fördel med sneda väggar kan vara att modfrekvenserna inte längre får samma harmoniska struktur som i fallet med parallella väggar.
RogerGustavsson skrev:Lyssningsplats nära nog mitt i rummet bör väl undvikas? Kanske ett delat system som ditt fixa det ändå?
Nahaz skrev:RogerGustavsson skrev:Lyssningsplats nära nog mitt i rummet bör väl undvikas? Kanske ett delat system som ditt fixa det ändå?
Precis sånt jag vill ha reda på : )
Kanske någon kan utveckla?
RogerGustavsson skrev:Lyssningsplats nära nog mitt i rummet bör väl undvikas? Kanske ett delat system som ditt fixa det ändå?
Magnus skrev:RogerGustavsson skrev:Lyssningsplats nära nog mitt i rummet bör väl undvikas? Kanske ett delat system som ditt fixa det ändå?
Frågan är också om det gäller tårtbitar....och i så fall var tårtbitens mitt är
Nahaz skrev:Magnus skrev:RogerGustavsson skrev:Lyssningsplats nära nog mitt i rummet bör väl undvikas? Kanske ett delat system som ditt fixa det ändå?
Exakt, jag kan tänka mig att det finns regler för kvadratiska/rektangulära rum men dessa borde ju ramla bort när rummet ändrar form.
Det borde ju tillkomma andra problem istället.
Just tårt (tratt) form brukar ju användas tvärtom i teater sammanhang.
Scen i smala delen och publik i breda.
Nahaz skrev:Magnus skrev:RogerGustavsson skrev:Lyssningsplats nära nog mitt i rummet bör väl undvikas? Kanske ett delat system som ditt fixa det ändå?
Exakt, jag kan tänka mig att det finns regler för kvadratiska/rektangulära rum men dessa borde ju ramla bort när rummet ändrar form.
Det borde ju tillkomma andra problem istället.
Just tårt (tratt) form brukar ju användas tvärtom i teater sammanhang.
Scen i smala delen och publik i breda.
Nahaz skrev:Vad är det för högtalare?
Rummet ser ju väldigt stort ut på bilderna men ditt eget rum är ju ganska stort det med.
Om du har en kompis som bor i huset så kanske du har mer info om hur grannar/förening osv är? : )
Totalt off topic men mycket intressant info hade det varit.
Samt hur vägbullret är från gatan, ser ut att vara gamla fönster vilket skrämmer mig lite.
Nahaz skrev:Diesel, du skulle inte kunna fråga din kompis om han tycker det är lyhört?
Om han eller grannarna har haft problem med folk som spelar musik/tittar på film?
Det är ju livsviktigt att veta innan man ger sig in i någon budgivning : )
Nahaz skrev:Haha, vad har han själv för grejer?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster