Jag är ny på forumet och har precis införskaffat ett par pi60. Jag har köpt dem i rå MDF så jag sitter och funderar på hur jag ska göra med lackningen. De flesta verkar rekommendera att man lämnar in dem på professionel lackning, och jag undrar om någon har koll på bra lackare som finns i närheten av Skövde?
Vad bör man tänka på innan man lämnar in lådorna, och är det något speciellt förarbete jag bör göra? (Slipning eller liknande?) Lådorna är väldigt fina och i mina ögon behöver de knappt slipas.
Sedan är det det här med priset. Vad är ett rimligt pris att betala för att få lådorna professionellt lackade?
Jag har även funderat på att försöka mig på att lacka dem själv.. Har dock ingen tidigare erfarenhet av att lacka, varför jag är lite tveksam. Det blir dock mycket billigare och jag har tänkt mig en matt eller blank svart färg på dem, så det är inget speciellt fancy. Har någon erfarenhet av att måla själv som kan uttala sig? Det vore även kul att se på bildresultat från några självmålade lådor kontra professionellt lackade.
Mycket frågor, men är extremt tacksam om någon kan svara

Med vänlig hälsning
Anton