Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Kanoninlägg, tack ska du ha!
Ja, brumfritt är verkligen något jag vill ha denna gång. Mitt nuvarande
Behringersteg är hemskt på den punkten. Jag kan inte vrida volympottarna i
botten nu, som rekommendationen är, för då brummar det ngt alldeles kopiöst
genom modulerna.
Hur skulle känsligheten ändras beroende på om jag kopplade dem parallellt
eller i serie? Åtta blir nog lite värre att få in, men det kan gå. Men där börjar
istället plånboken säga stopp. Men jag ser gärna teoretiska exempel också.
blixten_no1 skrev:Jag äger ju fyra pX moduler.
det roliga är ju att rummet låter väldigt "rätt" för att citera Ingvar när han va här.
Kanske kan ta nån lite lyssning i augusti månad?
shifts skrev:Hur skulle känsligheten ändras beroende på om jag kopplade dem parallellt eller i serie? Åtta blir nog lite värre att få in, men det kan gå. Men där börjar istället plånboken säga stopp. Men jag ser gärna teoretiska exempel också.
shifts skrev:DVD-ai: Jodå och den kapaciteten räcker och blir över. Det var min första stora
Inoupplevelse faktiskt, profundusX-4 och pi60 hemma hos Strauss.
Jag är så förgrymmat trött på alla toppar och dalar. De fråntar det roliga med
att lyssna och jag blir mest trött direkt och sänker/stänger av. :/
Frisk skrev:När jag läser hur många moduler du ska ha och anledningen tänker jag genast på Infra, är inte det ett alternativ? Du får något mindre lådor, till, om jag minns rätt, bättre pris, inte lika mycket overhead men väl så det bör räcka och bli över till piP.
Är lite själv inne på samma tanke, borde mer än väl klara mig med 2 moduler, men resonans/rums-mässigt är ju fler bättre. Sen går ju Infra en bit djupare med, om det behövs eller inte är ju en annan sak.
/Frisk
piP är inte slutstationen, även om infra-X6 räcker till mer om man inte vill spela tokstarktFrisk skrev:Du får något mindre lådor, till, om jag minns rätt, bättre pris, inte lika mycket overhead men väl så det bör räcka och bli över till piP./Frisk
subjektivisten skrev:Fördelen med X-6 är väl att shifts kan leka mer med placeringen. 4 st framme och 2 bakom lyssningsplatsen kan ju bättra på topparna rejält. Så jag tycker nog X-6 låter som ett smart val, speciellt eftersom det verkar vara i16s som är målet sen.
DVD-ai skrev:shifts skrev:Jag är så förgrymmat trött på alla toppar och dalar. De fråntar det roliga med
att lyssna och jag blir mest trött direkt och sänker/stänger av. :/
Oj, har du kommit ända dit, det va illa...
DVD-ai skrev:edit: vad driver du dina piP med i nuläget ?
bäst e ju att köra: reciver => filter => uppdelat till steg toppar och steg moduler => toppar och moduler. Men du driver väll piP med Recivern?
...
jag tycker inte att det låter lika bra att (dom gånger jag testat) att låta en reciver dela till topparna och låta cr80s dela enbart till modulerna. man vill att cr80s ska dela rubbet
DVD-ai skrev:edit2: har du testat med att reglera akustiken något och provat olika placering av moduler m.m. ?!
filer kan du inte pilla med, men det måste du göra sedan för att få till det bra och kanske även att någon typ av absorbent skulle vara bra ?!
1/4 absorbent eller helmholtz...
subjektivisten skrev:Om jag ska gissa så kommer inte X-4 göra så stor skillnad sålänge du har tänkt dig ha dom vid frontarna. Dom kommer nog inte förbättra dom värsta topparna helt enkelt. När jag gick från från Y-2 till Y-4 så blev det jämnare men peaken var kvar utan någon förändring.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster