Moderator: Redaktörer
sportbilsentusiasten skrev:Har som sagt på hemlån piPs.
Skitbra MEN på tok för tama.
Är det pi60 som då gäller? (vill inte ha subbar)
Är vanliga pi60 (utan s) bättre på allt än piPs? tydlighet, 3D, musikalisk flyt - fast erbjuder mer makrodynamik?
Något de är sämre på?
Eller måste man gå på pi60s om man redan lyssnat in sig på piPs?
En sak kommer pi60 inte ha, den underbara designen. Riktigt läckra är de piPs på sina stativ!
sprudel skrev: Alltså imponatoreffekten i piP är att den återger, enligt mig, irl upplevelser, den överdriver inte, och gömmer inte heller.
Nattlorden skrev:Inte säker på att du kommer att hitta det oavsett modell. OM det inte är så att du upplever SMÄLLen när det kommer mer bas.
schmutziger skrev:Vet att mpersson79, tycker att pip saknar lite klipp i jämförelse med pi60 i vissa fall.
Se om han hittar tråden o skriver lite om det, kan nog vara lite samma sak som du upplever
sportbilsentusiasten skrev:schmutziger skrev:Vet att mpersson79, tycker att pip saknar lite klipp i jämförelse med pi60 i vissa fall.
Se om han hittar tråden o skriver lite om det, kan nog vara lite samma sak som du upplever
Bra info, vet du om när han skrev om detta? Gått tillbaks 2år (sökning på pip) utan att hitta.
sportbilsentusiasten skrev:sprudel, ska försöka förklara...
Vid trumspel så tycker jag att de svaga slagen (och skillnader i dynamik dem emellan) är perfekta men så fort det slås hårdare är inte dynamikskillnaden lika stor som den kan vara.
...
sportbilsentusiasten skrev:Kanske missuppfattar vad du menar, men enl min erfarenhet ger inte mer o djupare bas, mer upplevd dynamik.
Mer o djupare bas kan ge mer "tryck i magen" iof men det är inte det jag saknar. Högtalare som EJ ger "tryck i magen" kan ju forfarande brilliera i dynamik...
Föredrar mer definierad/snärtigare/torr bas framför avgrundsdjup bas - om jag tvingas välja mellan dessa.
i skrev:Helt utan att veta hur det egentligen låter i ditt exempel så är min första gissning att det beror på inspelningen.
Nattlorden skrev:Fast vi får väl ändå anta att när han jämför med hur andra högtalare utför makrodynamiken så är det samma musikspår han jämfört med hjälp av?
sportbilsentusiasten skrev:Tänk på att mitt pytterum är bara 4.4*3.9m.
Menar ni att tex ett i28 skulle ha avsevärt bättre klipp än pi60?
Är inte det stora hoppet från piP --> pi60 avseende dynamikförmåga och där sedan pi60 --> i28 ger mer marginellt extra?
Behöver inte i28 för att kunna spela högre.
Vill bara ha mer SMÄLL i dynamiken är piP. Annars var de super.
sportbilsentusiasten skrev:Tänk på att mitt pytterum är bara 4.4*3.9m.
Är inte det stora hoppet från piP --> pi60 avseende dynamikförmåga och där sedan pi60 --> i28 ger mer marginellt extra?
Raukman skrev:sportbilsentusiasten skrev:Tänk på att mitt pytterum är bara 4.4*3.9m.
Förstår precis vad du menar, och jag kan bara säga att de större systemen ger mer "SMACK" i virveln. Lyssnar man på t ex. i56 i ett bra rum med en bra inspelning då är trummorna grymma!!!
//Peder
sportbilsentusiasten skrev:Inte spelar jag starkt heller, som tidigare redan meddelat.
= en volym där resten av familjen inte störs, dvs man kan vara i huset o även prata i lyssningsrummet.
Adelson skrev:Står de så nära väggen som de ska? Står de lite för långt ut så har de väl fortfarande stöd i lågbasen, men tappar lite av stödet som de behöver i det högre "snärtregistret"?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster