Röret till piP längd?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mikael.J
f d Nune

Röret till piP längd?

Inläggav Mikael.J » 2010-11-26 15:37

Är det 21,4cm det ska vara? Min dator låter mig inte söka bland mina mail=S

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2010-11-26 15:43

Måste man kapa röret själv på piP?
På piPs kom de i rätt längd direkt.

Användarvisningsbild
Ton

Inläggav Ton » 2010-11-26 15:44

-1.
Alltså 20,4 cm

Användarvisningsbild
Mikael.J
f d Nune

Inläggav Mikael.J » 2010-11-26 15:55

adzer skrev:Måste man kapa röret själv på piP?

Det är 2 rör som ska sättas ihop.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2010-11-26 16:05

Nune skrev:
adzer skrev:Måste man kapa röret själv på piP?

Det är 2 rör som ska sättas ihop.

Ok så på piP får man två rör som skall kapas och limmas ihop i rätt längd. hmm.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2010-11-26 16:18

"Förr i tider" var det så. "Nuförtiden"
är det ett rör, klart som det är.

Nuförtiden började rätt så nyss.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2010-11-26 16:21

Ahh så det är så det ligger till :)
Blev lite nervös och var tvungen att kolla på mina piPs så att det var ett rör och inte någon skarv jag missat eller så. Men så var inte fallet :D

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2010-11-26 16:22

Jag hämtade två par piP hos Öhman för några veckor sedan och dom hade rör som var gjutna i färdig längd. IÖ påtalade att detta var en "nyhet" för piP :)

Monterade ihop dessa i går afton. Det kommer bild under kvällen på dessa piP som är lackade i ett väldigt speciellt utförande :D
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2010-11-26 20:27

bassman skrev:Jag hämtade två par piP hos Öhman för några veckor sedan och dom hade rör som var gjutna i färdig längd. IÖ påtalade att detta var en "nyhet" för piP :)

Monterade ihop dessa i går afton. Det kommer bild under kvällen på dessa piP som är lackade i ett väldigt speciellt utförande :D

Ser fram emot detta !

Förresten- har du hittat någon mera välljudande förstärkare än din denon avr 2308 ?

Min bror har ju en likadan och han har fortfarande inte hittat någonting, oavsett pris, som låter bättre.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2010-11-26 23:12

Richard skrev:
bassman skrev:Jag hämtade två par piP hos Öhman för några veckor sedan och dom hade rör som var gjutna i färdig längd. IÖ påtalade att detta var en "nyhet" för piP :)

Ser fram emot detta !

Förresten- har du hittat någon mera välljudande förstärkare än din denon avr 2308 ?

Min bror har ju en likadan och han har fortfarande inte hittat någonting, oavsett pris, som låter bättre.

Här är dom Richard http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 23#1081923

Bra eller anus, jag tycker dom är coola iaf :)

Nu är jag ingen konnässör vad det gäller förstärkare / steg, inga mätningar osv utan bara mina öron och min upplevelse hur det lirar. Men jag har testat en hel del saker och i 2308 finns det inget som stör på något sätt. Det gjorde det inte i min tidigare 2105 heller medan den var hel.

Under tiden när jag sökte ny reciver hade jag hem bla xtz class 100 stärkare hoppades mycket på den och den gråa filten la sig över ljudbilden.

För pengarna är piP & 2308 en väldigt svårslagen kombo. Man får pytsa in ganska stora belopp för att matcha upplevelsen med ovan setup enligt min mening. "Bang for buck" i kubik!
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2010-11-27 18:17

bassman skrev:
Richard skrev:

Ser fram emot detta !

Här är dom Richard http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 23#1081923

Bra eller anus, jag tycker dom är coola iaf :)

Nu är jag ingen konnässör vad det gäller förstärkare / steg, inga mätningar osv utan bara mina öron och min upplevelse hur det lirar. Men jag har testat en hel del saker och i 2308 finns det inget som stör på något sätt. Det gjorde det inte i min tidigare 2105 heller medan den var hel.

Under tiden när jag sökte ny reciver hade jag hem bla xtz class 100 stärkare hoppades mycket på den och den gråa filten la sig över ljudbilden.

För pengarna är piP & 2308 en väldigt svårslagen kombo. Man får pytsa in ganska stora belopp för att matcha upplevelsen med ovan setup enligt min mening. "Bang for buck" i kubik!

Jättesnygga högtalare !

Själv är jag, efter två veckors avbrott av musiklyssning pga mycket jobb, helt shockad över hur bra piP låter. SD-fötterna gjorde en rätt stor skillnad från de förra filttassarna.

Jag sticker ut hakan och påstår helt frankt att det är stört omöjligt att höra skillnad på en förstärkarekombination för 200000:-, oavsett märke och Denon avr 2308 eller den sjukt billiga avr 1507, om kriterierna är normal till hyfsat hög volym och högtalarna är Ino pi 60 vilket innebär en snäll last och hög känslighet.

Om någon tror något annat- så är ni välkomna till en blindtest medelst nivåmatchning. Ta med eran svindyra förstärkare och bli förvånade...

Meanmachine- antar du utmaningen ?
Skicka PM till mig, eller eriken.

Jag vet att bassman, ivor-isobarik och hotspur är intresserade av en test av olika förstärkare. Kanske är även mx det.

Det vore kul med Holografic pre 25, sentec pa9 , denon avr 1507/2308, Hegel, Linn klout, mfl. i en liten ( vänskaplig ) duell...

Hör av er via PM så kan vi kolla om någon kväll passar- och om ni är intresserade.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
ChristianAndersson

Inläggav ChristianAndersson » 2010-12-03 13:28

En jämförelse mot Arcams 250/400 vore också bra.
Tråkigt bara med alla Asienpparaters 80talss-displayer

Återgå till Wänner af Ino