Moderator: Redaktörer
stefanolo skrev:Inte? Har sett inte mindre än tre de senaste två veckorna på Hifimagasinet.com. Ett ligger kvar en stund till tror jag. Dessutom finns det ett par riktigt bra serviceverkstäder om det skulle behövas. Byggkvalitet utöver det vanliga är det också så vitt jag förstått.
/s
eriken skrev:
Xtz A100 D3 kan kanske vara värt att kolla upp?
bassman skrev:eriken skrev:
Xtz A100 D3 kan kanske vara värt att kolla upp?
Mycket för pengarna men jag blev inte övertygad, då spelade min gamla denon 2105 bättre och renare men fjuttigare! Men XTZ skötte sig bättre när jag använde stegdelen endast och hade denonen som försteg. Meckade ett par kvällar med detta för ett tag sedan.
Jag skulle nog faktiskt testa att leta en Rotel av gott snitt. Dessutom finns det hyfsad mycket ute på begmarknaden av dom.
Lycka till Olert!
sprudel skrev:
Det finns bättre än Rotel! Roteln gör inte mycket fel, men inte allting fullt rätt heller.![]()
Ett begagnat Bryston, tex 4bST är bättre i basen, djupperspektiv och diskant. Lägg till de pengarna och maxa din upplevelse.
Rörsteg på 30-40w, om de är bra konstruktioner blir ännu bättre i vissa avseenden.
stefanolo skrev:sprudel skrev:
Det finns bättre än Rotel! Roteln gör inte mycket fel, men inte allting fullt rätt heller.![]()
Ett begagnat Bryston, tex 4bST är bättre i basen, djupperspektiv och diskant. Lägg till de pengarna och maxa din upplevelse.
Rörsteg på 30-40w, om de är bra konstruktioner blir ännu bättre i vissa avseenden.
Avseende de fetade orden antar jag att du gör en rent subjektiv bedömning.
Om vi håller oss till RB-1090 kan jag dra mig till minnes att den anmärkning som framkom vid LTS F/E-test-lyssning var av bagatellartad karakrär avseende basen men att resten var "fläckfritt". Jag påminner även om det jag skrev ovan att jag utgår från "standarden" "hörbart ofärgande", d.v.s. att kunna prestera ordentligt ljudtryck utan besvärande/hörbar dist. I det sammanhanget är säkert Bryston 4B ST (SST) en mycket god förstärkare (har bara andrahandsuppgifter på den). Man kan säkert rent subjektivt tycka att den "låter trevligt". Att säga att den "är bättre i basen, ljupperspektiv och diskanten" kräver att man har på fötterna ordentligt eller helt enkelt delar med sig av sitt eget tyckande. Det kan ju vara så att Olert tycker likadant.
Jag har kört några olika varianter på slutsteg till pi60s och det har funkat bra, men har varit mest nöjd med RB-1090 (och har därför i olika omgångar ägt två stycken). Som IÖ brukar säga så är pi60 en rimlig last för de flesta välkonstruerade förstärkare så en dylik röris kan säkert låta trevligt men har sina begränsningar när det ska dras på ordentligt. Dock inte ofta jag själv spelat så högt att det börjat låta direkt illa men ur "färgningsfrihetssynpunkt" ligger ett rörsteg troligen en bra bit efter en 1090:a om det nu är "hörbart ofärgande" man är ute efter. Betänk att en 1090:a kan du få för 14-15 000 och är väsentligt mycket mer prisvärd än de flesta andra slutsteg med jämförbara prestanda.Men som sagt det saknas inte alternativ.
Har du möjlighet så testa några olika. Iofs ganska jobbigt att släpa in och ut 39 kg RB-1090.
/s
Nahaz skrev:10.000 räcker till både för och slutsteg från Emotiva inkl frakt och moms.
Dock lite speciell design och blåa dioder som inte alla tycker om.
Oavsett märke skulle jag också satsa på delat system, ger man sig in i INO världen så kommer det förr eller senare behövas : )
DVD-ai skrev:Välldigt korkat att ha blåa dioder, det är ett mycket stort mistag i nästan alla sammanhang...
DVD-ai skrev::lol:
Jo men välldigt störande... ska dom vara blå ska dom vara väldigt, väldigt svaga som på Meridian komponenterna, då är det sjukt snyggt !
men inte ett dugg störande
RMA skrev:pgmj skrev:Jag skulle gå på för- och slutsteg för framtidssäkringen... Man vet aldrig när bs60 lockar!
bs60 behöver väl ingen extra förstärkare?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster