Här kommer 3 frågor i samma tråd.
1. Jag har piP med prof.x-2 delat 80Hz i min denon-stärkare. Jag funderar på om jag tjänar något i ljudtryck (eller kvalitet) på att plugga igen pip? Och om så, räcker det med att bara stoppa in typ hårt rullade tygbitar (typ sockar) eller måste man få det helt tätt?
2. Jag tänker mig en uppgradering (från pip) efter sommaren om det nu inte blir inköp av ett väldigt dyrt hus. Anledning är att jag vill kunna spela starkare än pip, i ett större rum och då också på lite större avstånd (+3 meter). Jag tänkte iaf behålla mina nuvarande prof-x och antingen utöka med pi60s eller i16s. Vad tror då ni, är det smartare att köpa i16s (eller i värsta fall i28) och sen komplettera med basar än att köpa pi60s? i16s + profx blir ju bara marginellt dyrare än pi60s. Hur skulle ni tänkt?
3. Jag har en kompis som ev. vill köpa mina 2st piP + 1st iP (center), vet bara inte vad jag ska ta betalt för dem. (Jag kommer ju givetvis ha kvar ett par pip). Han kan/vill inte bygga själv och mina är ju bara drygt ett år gamla och ganska snällt spelade. Vad ska jag våga ta betalt, 10'?
/Henrik