Moderator: Redaktörer
overture skrev:Är det någon som lyckats ha ett par inohögtalare i ett litet rum (piP räknas inte) och fått dem att låta bra?
haley skrev:Kommer råka ut för samma sak nu när jag flyttar. Hade tänkt ha mina pi60s i ett rum på 2,5x3,90 rum. Frågan är ju om det är dömt att misslyckas?
overture skrev:Jag har för tillfället ett par i16s i ett stort vardagsrum där jag sällan kan bruka dem på ett vettigt sätt så jag funderar att göra om ett rum till lyssningsrum men nackdelen är att det är väldigt litet. Närmare bestämt 2.5 * 3.5 meter där jag tänkt ställa högtalarna på kortsidan. (och x2basar under)
Jag har ganska fria händer att mixtra med rummet, dvs jag kan sätta upp lite absorbenter och diffusorer men inte bygga om....
Det skulle kunna bli ett riktigt trevligt och kontrollerat rum men jag undrar om det kommer behövas så mycket akustiska insatser att det inte är värt det.
Vad tror ni?
screen skrev:overture skrev:Jag har för tillfället ett par i16s i ett stort vardagsrum där jag sällan kan bruka dem på ett vettigt sätt så jag funderar att göra om ett rum till lyssningsrum men nackdelen är att det är väldigt litet. Närmare bestämt 2.5 * 3.5 meter där jag tänkt ställa högtalarna på kortsidan. (och x2basar under)
Jag har ganska fria händer att mixtra med rummet, dvs jag kan sätta upp lite absorbenter och diffusorer men inte bygga om....
Det skulle kunna bli ett riktigt trevligt och kontrollerat rum men jag undrar om det kommer behövas så mycket akustiska insatser att det inte är värt det.
Vad tror ni?
Jag har ett rum 3,20 x 4,60 som jag spelar med pi60s i och det går alldeles utmärkt tycker jag. Nu är mitt rum straxt under 15m2 men det kanske kan vara en liten fingervisning och erfarenhet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster