Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Studioversionen av i56: r56. Fyra profundus-Y-moduler med knepig form och
en liggande a2 som center (?). Ägaren har precis blivit medlem här och skrivit
lite, henke1200. Nu verkar allt vara dolt däremot.
sprudel skrev:shifts skrev:Studioversionen av i56: r56. Fyra profundus-Y-moduler med knepig form och
en liggande a2 som center (?). Ägaren har precis blivit medlem här och skrivit
lite, henke1200. Nu verkar allt vara dolt däremot.
Vad du kan!Tack för info.
De här r56 är ju fräcka. vad innebär det att det är studioversioner jfrt med de vanliga?
Studiomonitorversionerna baserade på i28 och i56 heter r28 resp r56. De skiljer sig prestandamässigt såtill-vida att de sträcker sig högre upp i frekvens (till 50 kHz) samt är försedda med överbelastningsskydd. Vidare är de utformade så att de kan ställas på valfri höjd ovan golv.
sky_eye skrev:Lådorna är R56, bestyckningen i56
henke1200 skrev:Placeringen är fubar på grund av platsbrist. Dom står åt skogen på bilderna, men frugan accepterar inget annat när det kommer till placering.inte lägenheten heller för den delen...
Ok r56 var det kanskedå dom saknar fot. men dom är beställda i den modellen från ingvar en gång i tiden.
Kort om systemet är att det är 10 år gammalt, annvänt i ca 5 år. en lång och invecklad historia bakom.
Det är 5 st satteliter var av jag annvänder en som center och 4 bak på väggarna. baslådorna är tänkta att stå på varandra och gå från golv till tak, med ett ellement uppe och ett nere. men som sagt har inte plats eller möjlighet för den installationen.
Purre skrev:Det var någon som nämnde A3 som center. Osäker dock på hur väl de stämmer. Han hade fyra till surroundhögtalare iaf i samma storlek.
+1Alexi skrev:Störst är inte per automatik bäst!
Fort?Nattlorden skrev:Personligen förvånar det mig att han säljer dem så fort... finfina saker som blir ganska svårt/dyrt att komma tillbaka till senare. Har han hunnit prova dem ordentligt ännu ens?
MagnusÖstberg skrev:Fort?
Du tycker inte 10 års ägande räcker, varav 5 av dem har de varit nedpackade?
Alexi skrev:Jag tycker han gör helt rätt i56 är ett system bara för dem som har extremt stora lyssningsrum och som kan sitta en bra bit ifrån, annars är det som att köpa en sportbil när man behöver en jeep. Störst är inte per automatik bäst!
Man bör sitta ungefär 5m ifrån, så man behöver ett lyssningsrum på ca 40kvm.sprudel skrev:Alexi skrev:Jag tycker han gör helt rätt i56 är ett system bara för dem som har extremt stora lyssningsrum och som kan sitta en bra bit ifrån, annars är det som att köpa en sportbil när man behöver en jeep. Störst är inte per automatik bäst!
Utveckla är du snäll. Vad är extremt stortyssningsrum, och hur långt avstånd?
De här r56 har ju en dreggelfaktor av rang, verkligen läckra tingestar.
Alexi skrev:Man bör sitta ungefär 5m ifrån, så man behöver ett lyssningsrum på ca 40kvm.sprudel skrev:Alexi skrev:Jag tycker han gör helt rätt i56 är ett system bara för dem som har extremt stora lyssningsrum och som kan sitta en bra bit ifrån, annars är det som att köpa en sportbil när man behöver en jeep. Störst är inte per automatik bäst!
Jag skulle välja i16s före i56 varje dag i veckan oavsett lyssningsrum.sprudel skrev:5m! Då är det kört. Sparade lite pengar där mao.![]()
Vad får man i kvalitetshöjning med att gå från i16s till tex i56. Att det blir fråga om kvantitet i ljudtryck står ju helt klart, men ur kvalitativ aspekt om man är redan är tillfreds med det ljudtryck som i16s kan prestera.
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Fort?
Du tycker inte 10 års ägande räcker, varav 5 av dem har de varit nedpackade?
Okej, om det stämmer så tar jag tillbaka. Jag hade fått uppfattningen att han hade köpt systemet av en kompis för en månad sedan. Kan ha blandat det med någon annan, naturligtvis.
Ragnwald skrev:Tre år var det. Han köpte dem 2008 och är således inte förste ägaren.
+1 på det med om man är tillfreds med ljudtrycket.Alexi skrev:Jag skulle välja i16s före i56 varje dag i veckan oavsett lyssningsrum.sprudel skrev:5m! Då är det kört. Sparade lite pengar där mao.![]()
Vad får man i kvalitetshöjning med att gå från i16s till tex i56. Att det blir fråga om kvantitet i ljudtryck står ju helt klart, men ur kvalitativ aspekt om man är redan är tillfreds med det ljudtryck som i16s kan prestera.
Alexi skrev:Jag skulle välja i16s före i56 varje dag i veckan oavsett lyssningsrum.sprudel skrev:5m! Då är det kört. Sparade lite pengar där mao.![]()
Japp! Vi säger att man har 11m x 9m, inte tusan vill jag sitta 6-7m ifrån TV'n / filmduken. Jag skulle nog bygga ett rum inne i rummet för att ljudisolera så jag fick ett rum på 5m x 8m, möblera längs långväggen så jag kom 4 meter ifrån perfektbakerman22 skrev:Alexi skrev:Jag skulle välja i16s före i56 varje dag i veckan oavsett lyssningsrum.sprudel skrev:5m! Då är det kört. Sparade lite pengar där mao.![]()
Med 100 kvadrat dedikerat lyssningsrum skulle du ändå välja i16s...?
Alexi skrev:Man bör sitta ungefär 5m ifrån, så man behöver ett lyssningsrum på ca 40kvm.sprudel skrev:Alexi skrev:Jag tycker han gör helt rätt i56 är ett system bara för dem som har extremt stora lyssningsrum och som kan sitta en bra bit ifrån, annars är det som att köpa en sportbil när man behöver en jeep. Störst är inte per automatik bäst!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster