Då räknar jag med drivning och försteg i priset så det enda som INTE behövs är signalkälla.
Systemet ska klara normala musik lyssningsnivåer med god dynamisk marginal och systemet ska inte heller vara för skrymmande, hällst väldigt "smutt" till och med !
Alltså är det svårt att motivera pi60(s) som fullrange och det blir för dyrt med i14/i16s som toppar och moduler till, om man vill ha en någorlunda balans på kapaciteten.
Vidare uppgraderingar ska nämligen inte "lockas fram" genom att något i systemet framstår som "inte tillräckligt" och ska behöva kompletteras och/ eller bytas ut. Inga vidare uppgraderingar ska göras utan detta ska vara "det" och så är det klart...
Lyssningsavstond är också en parameter och 2m ska absolut inte vara några problem och/ eller kanske närmare, det känns som att i6 + passande moduler är det enda vettiga alternativet då...
Men vad för moduler då ?
ProfunusP-4 har jag god erfarenhet av, och ProfunduX modulerna är för stora och fula... för att inte tala om ProfundusY modulerna...
Ja, jag kommer dit hela tiden, att i6 + profundusP-4 verkar vara det som gäller, inget annat Ino system passar in på dom krav som finns.
Ja, jag kan bara säga att attans Komorok, han är en vis man (även om han själv förnekar det) och all heder till karln som är en mycket trevlig och omtänksam person på riktigt.
Men lika mycket som det grämer mig att han hade rätt i det han en gång sa, så är det samtidigt mig en lättnad och ett nöje att nu mera inse att jag lämnat "HiFi-racet" bakom mig. Och han vet vad jag menar nu då jag säger så

Jag har inte längre, sedan några månader, något behov av att ha någon viss utrustning och jag känner inte längre att utrustning ger mig glädje.
Det är livet och umgänge med underbara människor och att se och uppleva fantastiska platser som betyder något.
Erfarenhet i livet... ett rikt hjärta och att göra alla dom underbara saker i livet som jag alltid viljat göra, att vara rik på livsglädje och att göra saker som betyder något.
Både för en själv och för andra.
Nu har jag mognat tillräckligt inom detta för att se och inse att några mer pengar på ljud kommer inte att spenderas...
Jag har lagt dom pengar som får spenderas och nu ska det blir komplett äntligen efter all denna tid.
Ljudtryck... Jag går på konserter och Event, där får jag upplevelser som är milsvida det som någonsin kommer att kunna återskapas hemma, i något rum i något sammanhang... och behovet finns helt enkelt inte längre.
Ultimat kvalite... Ingenting slår verkligheten, så jag tar den rakt av, perfektionist som jag är

Njutning! den får jag av sådant i livet som verkligen betyder något, som får mitt hjärta att slå omkull, mina sinnen att blomma och min själ att lysa.
Det får jag inte av en stereo för >100kkr... det får jag inte av någon stereo på planeten i något rum som existerar...
Och det betyder att stereo inte har prioritet och inte är vad allting handlar om. Det är bara en liten del i vardagen, ett verktyg och något som man bör ha för att kunna avnjuta underbar musik.
Jag vet med mig att jag har varit en riktig tokskalle i fler än en tråd och att jag dessutom ältat en hel del gojja hit och dit och det har fått båda Ostar, pingviner, Fundusar och Timpolaner att bli tokiga...

Men det har jag behövt

Och nu känner jag mig klar

Nu har jag andra ideer och tankar, bland dessa och den glädje jag har så har polletten trillat ner och insikten kom som en bukett blommor från vår underbara blåa himmel.
Att jag inte vill ha något mer... att jag inte vill och inte tänker lägga några mer pengar på ljud.. Och att den simpla förklaringen till detta är att livet är här och nu, upplevelserna är överallt och en stereo kan inte ge mig något mer än en sådan försvinnande liten del av livet att den knappast är värd att ägna livet åt.
Så, nu sker det, det som jag varit på gång flera gånger att göra men ändå aldrig riktigt varit redo för.
Nu åker i16s och kanske även Emotiva XPA-2'an och senare även piPs.
Och det ska införskaffas i6 (Nu smilar Findus

Drivning bli något passande, ska nog gå att hitta något beggat som sköter den biten.
Men jag tar gärna mot tipps och tankar/ ideer på detta med komponenterna, ju billigare ju bättre men det ska vara "bra nog" för att en senare uppgradering inte ska kännas lockande

cr80s har jag redan och med Infra tillsats i om slutna moduler skulle vara ett alternativ. Men jag tänker inte bygga något själv, utan jag vill ha färdiga lådor och Ino's InfraX-6 kostar ju så mycket och tar dessutom för mycket plats så dom går bort...
Det MÅSTE dessutom vara något som inte ska behöva testas med, utan det ska "bara fungera" helt enkelt så alla typer av experimentella lösningar är av 0 intresse.
i6 : 13000kr
ProfundusP-4 : 13500kr
total: 26500kr
Det lämnar plats för att kanske ha kvar XPA-2 till i6 och bara komplettera med steg till modulerna som kan vara något billigt...
försteg har jag tills vidare, senare blir det kanske någon receiver som försteg typ

Då hamnar jag inom budgeten med marginal och det är önskvärt.
Tipps på bra låt: Fink - Sort of revolution
Tack allesammans !