Moderator: Redaktörer
Tinitus skrev:adzer skrev:Alla "transparenta" förstärkare funkar bra.
.
Vilka märken är transparenta i karaktären?
Tinitus skrev:Vad vill Ino ha för stärkare om man pratar 2-kanal? Små rörförstärkare?
Tinitus skrev:Hur funkar piP till Rock/Hårdrock/metal? Finns det spelglädje i dom?
Hur höga stativ ska man till dom?
Rydberg skrev:Jag gillar den för de kan spela precis ALL musik med samma behållning (pi60s) och har ingen direkt egenkaraktär. Man letar liksom inte efter nått annat i ljudet man vill ha som man gjorde när man var i uppgraderingsträsket. Nu sitter man bara och njuter av MUSIKEN
PerStromgren skrev:Rydberg skrev:Jag gillar den för de kan spela precis ALL musik med samma behållning (pi60s) och har ingen direkt egenkaraktär. Man letar liksom inte efter nått annat i ljudet man vill ha som man gjorde när man var i uppgraderingsträsket. Nu sitter man bara och njuter av MUSIKEN
Med all respekt, är inte det vad man säger om alla högtalare av någon klass? Jag har aldrig hört ett par pi60s, men förväntar mig att högtalare i den prisklassen saknar tydlig "karaktär".
Rydberg skrev:PerStromgren skrev:Rydberg skrev:Jag gillar den för de kan spela precis ALL musik med samma behållning (pi60s) och har ingen direkt egenkaraktär. Man letar liksom inte efter nått annat i ljudet man vill ha som man gjorde när man var i uppgraderingsträsket. Nu sitter man bara och njuter av MUSIKEN
Med all respekt, är inte det vad man säger om alla högtalare av någon klass? Jag har aldrig hört ett par pi60s, men förväntar mig att högtalare i den prisklassen saknar tydlig "karaktär".
Vad man säger och hur det förehåller sig är nog två olika saker i detta fall. Har lyssnat på mycket på marknaden och jag tycker ofta man kan höra skillnad mellan högtalare som sägs ha liten egenkaraktär.
Hur som helst. Jag har aldrig stött på högtalare som är sådana kameleonter som pi60s, de är unika därvidlag i mina öron.
PerStromgren skrev:Rydberg skrev:Jag gillar den för de kan spela precis ALL musik med samma behållning (pi60s) och har ingen direkt egenkaraktär. Man letar liksom inte efter nått annat i ljudet man vill ha som man gjorde när man var i uppgraderingsträsket. Nu sitter man bara och njuter av MUSIKEN
adzer skrev:PerStromgren skrev:Rydberg skrev:Jag gillar den för de kan spela precis ALL musik med samma behållning (pi60s) och har ingen direkt egenkaraktär. Man letar liksom inte efter nått annat i ljudet man vill ha som man gjorde när man var i uppgraderingsträsket. Nu sitter man bara och njuter av MUSIKEN
Nu har jag inga pi60s, men jag tycker redan att mina relativt billiga i6 presenterar denna ino karaktären väldigt bra.
Du är välkommen Per att hälsa på mig nu i mitt nya lyssningsrum för en mer övergripande demonstration.
....men tror inte på det? Eller vad menar du med din kommentar? Den är ganska svårtolkad!PerStromgren skrev:OK, jag hör dig.
PerStromgren skrev:
Bussigt!
Jag tror er båda, men jag reagerade på vad jag betraktade som en floskel, detta att man glömmer anläggningen och bara lyssnar på musiken. Det har använts som reklamfras sedan jag vet inte när.
Rydberg skrev:....men tror inte på det? Eller vad menar du med din kommentar? Den är ganska svårtolkad!PerStromgren skrev:OK, jag hör dig.
Bäst är nog som adzer säger att själv "utsätta" sig för ett par pi60s eller liknande.
Goldfinger skrev:Man kan ju tycka vad man vill, men det har ju i sig ingenting med den verkliga prestandan att göra.
Jag tycker personligen att piP är lite överskattad, alltså den är förstås vädigt bra sett till vad den kostar, men typ från runt 1 Khz och uppåt är den inte märkvärdig alls enligt min förmening, den är inte alls så öppen som jag skulle vilja ha den för att överväga att äga den.
Denna upplevelse har jag dock inte haft via pi60, det lilla jag hört dom.
Men den har ju också annan diskantbestyckning.
Tinitus skrev:Jag vet att jag är inne på Ino sidan nr 1. Men ni som älskar Ino så mycket. Varför gillar ni dom?
Jag gillar Dynaudio Focus 160, men kan ett par PIp ge Focus 160 en rättvis match?
Vad vill Ino ha för stärkare om man pratar 2-kanal? Små rörförstärkare?
Goldfinger skrev:Man kan ju tycka vad man vill, men det har ju i sig ingenting med den verkliga prestandan att göra.
Jag tycker personligen att piP är lite överskattad, alltså den är förstås vädigt bra sett till vad den kostar, men typ från runt 1 Khz och uppåt är den inte märkvärdig alls enligt min förmening, den är inte alls så öppen som jag skulle vilja ha den för att överväga att äga den.
Tengil skrev:Goldfinger skrev:Man kan ju tycka vad man vill, men det har ju i sig ingenting med den verkliga prestandan att göra.
Wow, nämn ett par stativhögtalare som klår PiP, du får gärna femdubbla kostnaden för PiP, och då inte på någon fånig parameter, utan totalupplevelsen.
Vh Christer
MagnusÖstberg skrev:Han behöver inte förklara sig eller nämna några andra högtalare alls tycker jag. Han är i sin fulla rätt att tycka det han tycker.
Jag tror förövrigt du har åsikter om de högtalarna han pratar ofta om, IS - de där ombyggda kinahögtalarna.
sprudel skrev:Goldfinger skrev:Man kan ju tycka vad man vill, men det har ju i sig ingenting med den verkliga prestandan att göra.
Det där med öppenhet är intressant, och individuellt.
Jag vet att jag tidigare letade efter "öppenhet" för att jag tyckte att verkligheten lät så. Efter hand så har mitt inre landskap för referenser förändrats till något annat. Jag har tagit för vana att vid live-lyssningar av musik, och även vardagsljud, stanna upp och verkligen försöka lyssna av hur det egentligen låter. Jag förflyttar mig mentalt hem till soffan framför anläggningen men lyssnar irl om du förstår vad jag menar. Verkligheten är inte så "öppen" som jag inbillat mig, inte för min inre referens. Men den är detaljerad.
Jag tror att när enbart ljud/hörsel-sinnet är involverat, och inte ögonen som vid irl-lyssningar så vill man gärna ha en supernormal retning av det involverade sinnet för att få samma upplevelse. Gärna lite mer diskant.
Mit tips är att ofta lyssna o blunda vid irl-upplevelser och verkligen smaka på upplevelsen. Jag tror många skulle bli förvånade av diskantbristen.
Så för min del ligger Inos högtalare ganska rätt i sin återgivning av fenomenet "öppenhet".
PerStromgren skrev:Rydberg skrev:....men tror inte på det? Eller vad menar du med din kommentar? Den är ganska svårtolkad!PerStromgren skrev:OK, jag hör dig.
Bäst är nog som adzer säger att själv "utsätta" sig för ett par pi60s eller liknande.
Sorry, det var inte meningen att låta så korthuggen.
Detta har inte så mycket att göra med hur jäkla bra pi60s är, som att den frasen är så utsliten att folk som varit med ett tag (som jag) misstror den varje gång den dyker upp.
Du fattar, ja?![]()
PS. De där reklammänniskorna har helt förstört all användning av superlativer i vår bransch, tyvärr.
Goldfinger skrev:Jag vet vad du pratar om och håller med, men likafullt kommer jag nog aldrig att bli riktigt kompis med piPs övre register, det har dessutom inget med nivån att göra utan snarare hur den presenterar informationen.
screen skrev:You need a pair of pi60s...becouse you're worth it !
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster