Moderator: Redaktörer
Simp_the_pimP skrev:Det är just prallelkopplingen jag inte är med på hur den går till.
Simp_the_pimP skrev:Dubbla kablar i varje banan funkar eller?
Simp_the_pimP skrev:Tror ni förövrigt att Emotivan är på tok fö klen att driva profundus y-4?
Jag har hört både ja och nej på den frågan.
spuj skrev:Det bör tilläggas att man även kan dra kablarna till + och - på första modulen som vanligt och sedan dra från + till + och från - till - från första modulen till den andra.
Alltså ett par kablar från förstärkaren till första modulen och ett par kablar från första modulen till andra. Samma sak som alternativet ovan.
Edit: Vilket blixten redan skrivit..
Komorok skrev:Hörru Nattis... ingen är väl mer bäng än du var som körde bryggade nad208 till piP? Eller ?
Komorok skrev:Simp_the_pimP skrev:Jag får nöja mig med xpa-2 ett tag iaf.
det räcker nog.
Du lär bottna i14 innan xpa-2 klipper.
Simp_the_pimP skrev:Komorok skrev:Simp_the_pimP skrev:Jag får nöja mig med xpa-2 ett tag iaf.
det räcker nog.
Du lär bottna i14 innan xpa-2 klipper.
- tyvärr så ger sig XPA-2:än först...
Komorok skrev:Handlade det inte om att driva basmodulerna med XPA-2? 300W räcker för att bottna ProfundusY. Det är bättre att stegen klipper än att basarna bottnas.
Pratar vi om att steget klipper till i14 så är det som Adzer skriver. 300W räcker för att bottna i14 vid lägre frekvenser, men vid transientförlopp i högre register har man nytta och glädje av ett större slutsteg. Själv tycker jag att man aldrig kan ha för stora slutsteg till topparna, men jag försöker att inte ha för stora till basarna. Jag vill inte kunna bottna dem. Ligger jag på gränsen så behöver jag fler basar, inte mer effekt ( jo, jag behöver fler, men har inte plats, så det får räcka så här).
Användare som besöker denna kategori: brebakker och 8 gäster