Hej !
Första tråd här och en fundering jag har haft ett bra tag.
Var på demo i december (en riktigt trevlig upplevelse!), hade då ett par piP som spelade hemma som jag tyckte/tycker väldigt mycket om.
Var dock tvungit i medelålderskrisens tecken att testa hemma med golvare. Lyssnar mycket på rock/metal, men även klassiskt och hip-hop.
Frugan lyssnar på akustiskt och folk/pop.
Efter en del högtalare har kommit och gått ser jag ingen annan utväg än att återgå till Ino's produkter igen, det är helt enkelt den enda lösningen som kan stanna kvar i huset mer än 6 månader och min fru har uttalat ett önska om ett mer stabilt miljö i vardagsrummet ett bra tag framöver. Så innan jag får köpa pi60s måste jag hitta en lösning som kan fungera i några år och samtidigt säkra husfreden.
Förstärkare är primare sp31.7 och ett NAD 208, dessa kommer stanna kvar och med tiden ska man väl testa surround. Men just nu är det 2 kanal som gäller.
Och efter denna långa meningslösa historia kommer nu frågaställningen..
Går det att köra piP och basmoduler från samma slutsteg?
Går det att köra piP och bs25 tillsammans?
Om vi leker med tanken att mitt gamla NAD 2600 steg flyttar från kontoret till vardagsrummet och tar plats brevid 208:an , kan man då köra piP på ena steget och basmodulerna på andra steget? Eller måste stegen vara identiska? (vill helst inte ha ett extra slutsteg ståendes..)
Har fått för mig att då skulle högtalarna respektive basmoduler spela på olika volym.. Är jag helt ute och cyklar?
Hoppas någon här kan hjälpa mig lite, vill ju helst inte ringa och störa Hr. Öhman i onödan.
På förhand tack och tack för ett riktigt trevligt forum!