Moderator: Redaktörer
vr6jos skrev:Priset är 9ts och måtten BxHxD version 2007:48x50x49
2011:40x50x52
nikeb skrev:Vad mer skiljer dem åt?
nikeb skrev:Är det samma element fast mindre låda? Jag undrar eftersom jag funderar på att uppgradera mina ProfX-2 till X-4 och då vill jag veta om jag obehindrar kan blanda modellerna. Jag har tidigare dåliga erfarenheter av att blanda helt olika subbar fast här är det ju inte samma sak.
attikok skrev:Vad kostar P-2?
Är skillnaden stor i bastryck/dist mot storebrodern X-2?
Känns som att jag bumpar tråden.
Slipper fylla ut forumet med en ny tråd till!
(kan någon pm:a ett manifest, snälla? Har väntat på en i mer än ett halvår!)![]()
attikok skrev:Orättvist! Är det svårt att snickra ihop modullådorna själv?
Behövs snickare för det? Erfarenheter?
spuj skrev:En väldigt trevlig grej med nya profundus x är att man kan plugga en port för att få en lägre avstämning och sedan med hjälp av cr80s+infra-tillsats och subsonic-filtret påslaget åstadkomma en fin respons ända ner till 13 hz (säkerligen med varierande result pga olika rum, så klart).
Jag väntar förväntansfullt på mina moduler.
spuj skrev:boom skrev:Skall fråga IÖ om det stämmer men jag tvivlar.
Du är en speciell man boom.
Komorok skrev:Samma underavstämning lär väl vara möjlig att göra med profundus-Y ?
Och för vissa (mig) så räcker inte 13Hz. Och då återstår endast Inframoduler. Ja, om man nu har låst sig till Ino-basar förstås.
spuj skrev:Komorok skrev:Samma underavstämning lär väl vara möjlig att göra med profundus-Y ?
Och för vissa (mig) så räcker inte 13Hz. Och då återstår endast Inframoduler. Ja, om man nu har låst sig till Ino-basar förstås.
Jepp.
Det är ju inget konstigt med detta, man kompenserar för det tapp man får i de lägre frekvenserna med hjälp av infra-tillsatsen och skär vid 13 hz för att hålla konerna under kontroll. Avstämningen med en port öppen (nya prof. x har två portar) hamnar ungefär vid 13 hz om jag har förstått saken rätt.
Som komorok säger så är 13 hz inte alltid tillräckligt för vissa så att påstå att ovanstående lösning gör infra-systemen överflödiga blir lite fel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster