Moderator: Redaktörer
Purre skrev:Om man ska tro samma prislista som den står nämnd i vilket man bör göra så spelar den högre i frekvensregistret, skyddslösning för elementet, lackad i svart knotterlack. Största skillnaden bör alltså vara de högre frekvenserna.
adzer skrev:Nu generalliserar jag kanske lite, men är det inte så att samtliga studiomonitorer(pr) från ino audio har en högre övre gränsfrekvens, säkringar samt att något extra ytskick ingår i priset. Oftast svartask eller knotterlack.
10mmNattlorden skrev:Klar det är en dome i piP och a2, även om där är ett Y sittande ovanpå. Trevkvartstum, väl?
RogerGustavsson skrev:10 mm är väl talspolediametern? Den aktiva konen är väl lite större eftersom det ser ut att vara just en modifierad Audax TW010E1? Är inte pr3 = iP?
Erik_Johansson skrev:RogerGustavsson skrev:10 mm är väl talspolediametern? Den aktiva konen är väl lite större eftersom det ser ut att vara just en modifierad Audax TW010E1? Är inte pr3 = iP?
Syskonet till iP är r3.
/Erik
schmutziger skrev:vad är skillnaden mellan pr60 o pi60? förutom färg o diskantsäkring som man kan ha på pi60 med.
ingen?
i i28, r28 är det väl bara höjden som skiljer?
adzer skrev:schmutziger skrev:vad är skillnaden mellan pr60 o pi60? förutom färg o diskantsäkring som man kan ha på pi60 med.
ingen?
i i28, r28 är det väl bara höjden som skiljer?
"Studiomonitorversionen baserad på pi60s heter pr60. Den skiljer sig prestandamässigt såtillvida att den sträcker sig högre upp i frekvens (till 50 kHz) än pi60s (26 kHz) samt är försedd med överbelastningsskydd. Vidare är monitorn utformad så att den kan ställas på valfri höjd ovan golv. Finish är svartask."
-ino manifest
pr60 har en diskant som heter Ino-T11h medans pi60s har Ino-T11mx och pi60 Ino-T11m.
Nattlorden skrev:Klar det är en dome i piP och a2, även om där är ett Y sittande ovanpå. Trevkvartstum, väl?
DrFunk skrev:Nattlorden skrev:Klar det är en dome i piP och a2, även om där är ett Y sittande ovanpå. Trevkvartstum, väl?
Trodde i min enfald att definitionen av en domdiskant var lite snävare än så. Den finns hur som helst inte i metalldomsvariant som klarar sig till 50kHz!
@schmutziger pi60-familjen har enligt mitt gamla manifest (2011-1) fyra olika diskanter baserade på samma konstruktion:
pr60, r14, r28 och r56 har en specialvariant med metalldom för att klara 50kHz. Den heter Ino-T11h
pi60, i14, i28 och i56 har Ino-T11m
pi60s, i16s, i32s, i64s har Ino-T11mx
es-varianterna har en selekterad T11mx kallad T11u
Kan Ingvar ha syftat på T11 som "familj"? Före 2006 hade pi60 en annan diskant (T9). T11 verkar ha hängt med sedan åtminstone 1999.
schmutziger skrev:DrFunk skrev:Nattlorden skrev:Klar det är en dome i piP och a2, även om där är ett Y sittande ovanpå. Trevkvartstum, väl?
Trodde i min enfald att definitionen av en domdiskant var lite snävare än så. Den finns hur som helst inte i metalldomsvariant som klarar sig till 50kHz!
@schmutziger pi60-familjen har enligt mitt gamla manifest (2011-1) fyra olika diskanter baserade på samma konstruktion:
pr60, r14, r28 och r56 har en specialvariant med metalldom för att klara 50kHz. Den heter Ino-T11h
Kan Ingvar ha syftat på T11 som "familj"? Före 2006 hade pi60 en annan diskant (T9). T11 verkar ha hängt med sedan åtminstone 1999.
innan t11 så använde ingvar en wavguidad Dynaudio diskant, d26/xx
har den vanliga d26/af o den låter väldigt bra o har en sjuk effekttålighet.
Har bara ett manifest från 2008, har nog hänt endel sen dess
men hur förklarar vi det bakerman skriver isf? är det samma diskant nuförtiden eller ej?
schmutziger skrev:DrFunk skrev:Nattlorden skrev:Klar det är en dome i piP och a2, även om där är ett Y sittande ovanpå. Trevkvartstum, väl?
innan t11 så använde ingvar en wavguidad Dynaudio diskant, d26/xx
har den vanliga d26/af o den låter väldigt bra o har en sjuk effekttålighet.
Har bara ett manifest från 2008, har nog hänt endel sen dess
men hur förklarar vi det bakerman skriver isf? är det samma diskant nuförtiden eller ej?
Wolfie skrev:Det ligger inte till som så då Bagarn att du har ett par i28 i r28 lådor?
Så tror jag att det ligger till...
Sedan så ska studiovarianterna sakna kompensering för stereosystem fel enligt vad Ingvar sagt tidigare.
Wolfie skrev:Det ligger inte till som så då Bagarn att du har ett par i28 i r28 lådor?
Så tror jag att det ligger till...
Sedan så ska studiovarianterna sakna kompensering för stereosystem fel enligt vad Ingvar sagt tidigare.
schmutziger skrev:och vad är pr3 egentligen? en bredbandare som spelare högre upp i frekvens än pim? varför inte använda den ist?
RogerGustavsson skrev:schmutziger skrev:och vad är pr3 egentligen? en bredbandare som spelare högre upp i frekvens än pim? varför inte använda den ist?
Tror fortfarande pr3 är iP med diskantsäkring. pr10 är ju piP med säkring. Möjligen att det ska jämföras med ips och piPs.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster