Uppgradera med pip?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bluetrain

Uppgradera med pip?

Inläggav bluetrain » 2012-12-07 12:08

Är så otroligt nöjd med piP. De är strålande bra. Detta tänker jag på ungefär nästan varje gång jag sätter på en platta. Samtidigt så funderar man lite på vad man kan göra för att uppgradera ändå. Kanske lite mer bas hade varit bra och isåfall någon liten baslåda kanske. Vad tror ni?

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2012-12-07 12:15

Det beror ju på, en del rum äter bas, och då kan det ju behövas stärkas upp med något. Men det krävs väldigt bra basmoduler för att inte deras fel ska märkas och göra saken sämre.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2012-12-07 17:44

En polare med piP köpte ett par "Profundus P"-basmoduler och det blev ett stort steg framåt tycker jag, högre boggiefaktor :D
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
attikok

Inläggav attikok » 2012-12-07 21:10

Försök skaffa profundus p-2 begagnat. Hade en BK XLS200 till mina piP till en början, var inget vidare. piP är svår att matcha, får antagligen gå upp väldigt i pris.
Äter bas är ett passande uttryck till mitt rum med mina piP.
Blev först lite besviken där. Men när jag kopplade in p-2 modulerna förändrades allt...
Nu kan övervåningen gunga och tavlor ramla ner från väggarna om jag vill. :)
Tyvärr är modulerna två till antalet och inte väldigt små.
Prova höja basen på förstärkaren?
:wink:

Användarvisningsbild
bluetrain

Inläggav bluetrain » 2012-12-08 17:28

attikok skrev:Försök skaffa profundus p-2 begagnat. Hade BK XLS200 till mina piP till en början, var inget vidare. piP är svår att matcha, får antagligen gå upp väldigt i pris.
Äter bas är ett passande uttryck till mitt rum med mina piP.
Blev först lite besviken där. Men när jag kopplade in p-2 modulerna förändrades allt...
Nu kan övervåningen gunga och tavlor ramla ner från väggarna om jag vill. :)
Tyvärr är modulerna två till antalet och inte väldigt små.
Prova höja basen på förstärkaren?
:wink:

Menar du loudnessknappen? Ja den ger ju lite sådär skönt basigt sound.. :) nä men får kolla upp profundus p modulerna och se vad de har att säga om sakn

Användarvisningsbild
NisseE

Inläggav NisseE » 2012-12-10 12:41

Lite längre ner i detta forum finns en diskussion om basstöd till piP - "basstödsplutt". Kan nog bli ett intressant alternativ om det nu realiseras av Öhman. Har själv piP och är ytterst nöjd. Då och då har jag en önskan om att kunna spela med högre ljudtryck, men oftast är jag nöjd som det är.

Men som sagt - kommer det att finnas "basstödspluttar", blir det nog svårt att låta bli ...

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-12-10 12:44

Basar är ju alltid ett bra alternativ till piP om man lyssnar mycket på bastung musik eller ser på film. Till "vanlig" musik så anser jag att piP:s diskant säger ifrån såpass tidigt att basar inte ger sådär jättestor ökning.

Återgå till Wänner af Ino