Moderator: Redaktörer
Wolfie skrev:Finns väl en modd för att sänka nedre gränsfrekvens på just 208:an?
Kan det vara så att just det exet som ploppar är omoddat?
Är alla andra ex från gamla LTS medlemar så är de kanske moddade...
Nattlorden skrev:Wolfie skrev:Finns väl en modd för att sänka nedre gränsfrekvens på just 208:an?
Kan det vara så att just det exet som ploppar är omoddat?
Är alla andra ex från gamla LTS medlemar så är de kanske moddade...
Vore det inte rimligare tvärt om? Att det är det moddade exemplaret som tar slut för att det verkligen försöker ge fullt där nere?
MagnusÖstberg skrev:Glöm. En gång, ingen gång. 2 gånger -> Z-24
Det troliga är väl kombinationen låg impedans och låg frekvens. Med dubbel impedans så händer det nog inte var således min tanke.Komorok skrev:MagnusÖstberg skrev:Glöm. En gång, ingen gång. 2 gånger -> Z-24
Jag förstår inte hur ett större bassystem skulle hjälpa till. Jag tror du läste slarvigt. Det var inte Megabörje6 som konstrade sig. Det var NAD 208.
MagnusÖstberg skrev:Det troliga är väl kombinationen låg impedans och låg frekvens. Med dubbel impedans så händer det nog inte var således min tanke.Komorok skrev:MagnusÖstberg skrev:Glöm. En gång, ingen gång. 2 gånger -> Z-24
Jag förstår inte hur ett större bassystem skulle hjälpa till. Jag tror du läste slarvigt. Det var inte Megabörje6 som konstrade sig. Det var NAD 208.
hifikg skrev:Nu blir jag nästan rädd... Min 208 (har också bara en) står ständigt påslagen och ansluten till högtalarna. Tänk om den börjar skicka ut brum när jag åker till Jönköping, är högtalarna rökta när jag kommer hem då?
hifikg skrev:Nu blir jag nästan rädd... Min 208 (har också bara en) står ständigt påslagen och ansluten till högtalarna. Tänk om den börjar skicka ut brum när jag åker till Jönköping, är högtalarna rökta när jag kommer hem då?
bassman skrev:Spela vidare å var glad...
Tills det uppenbaras igen vill jag säga
hifikg skrev:Socialstyrelsen rekommenderar 6-8 NAD 208 per rigg...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster