Moderator: Redaktörer
jo jag vetDorreN skrev:Det är alltid bäst att ringa och fråga mannen i fråga direkt!
Jag är från Smålandsstenar/Gislaved och ska upp. Måste bara höra med Ingvar vilken som passar bäst. Kan höras sen du å jag på PM i så fall om du är sugen.Maccis skrev:Någon från Jönköping/Norra småland som skall upp?
Har lust att åka men gör det inte ensam, roligare med sällskap.....
Är i utlandet så jag kommer att skicka ett sms om det är ok. Annars så ringer jag om 10 dagarIngOehman skrev:De som vill veta bör ringa och fråga. Mitt telefonnummer är 070 - 523 32 32.
Vill ogärna berätta det här eftersom jag inte vill riskera att någon dyker upp
helt oanmäld och därför inte får plats.
I år återstår som det ser ut just nu två demotillfällen. Det ena är dock mer än
halvfullt.
Vh, iö
RobNB skrev:Jag är från Smålandsstenar/Gislaved och ska upp. Måste bara höra med Ingvar vilken som passar bäst. Kan höras sen du å jag på PM i så fall om du är sugen.Maccis skrev:Någon från Jönköping/Norra småland som skall upp?
RobNB skrev:Jag är från Smålandsstenar/Gislaved och ska upp. Måste bara höra med Ingvar vilken som passar bäst. Kan höras sen du å jag på PM i så fall om du är sugen.Maccis skrev:Någon från Jönköping/Norra småland som skall upp?
HauteParleur skrev:Får man ta med egna högtalare att jämföra med?
screen skrev:HauteParleur skrev:Får man ta med egna högtalare att jämföra med?
Ta med en bild på dom bara, allt annat är meningslöst
HauteParleur skrev:screen skrev:HauteParleur skrev:Får man ta med egna högtalare att jämföra med?
Hur menar du då? Vore ju intressant att höra hur ett par bra billiga stativare låter i samma demomijö som pIP.
Går jag till en vanlig stereobutik så kan jag ju provlyssna mellan flertalet högtalare från olika märken.
bassman skrev:HauteParleur skrev:screen skrev:HauteParleur skrev:Får man ta med egna högtalare att jämföra med?
Hur menar du då? Vore ju intressant att höra hur ett par bra billiga stativare låter i samma demomijö som pIP.
Går jag till en vanlig stereobutik så kan jag ju provlyssna mellan flertalet högtalare från olika märken.
När det är "riktig" demo hos IÖ finns det inte tid för sådana eskapader, jag lovar.
HauteParleur skrev:Det är väl just vid en sådan demo som det vore intressant att sida vid sida visa Ino's eventuella förträffligheter jämfört med andra märkens högtalare, men finns ju viss risk att imponatorfaktorn då uteblir.
HauteParleur skrev:bassman skrev:HauteParleur skrev:screen skrev:HauteParleur skrev:Får man ta med egna högtalare att jämföra med?
När det är "riktig" demo hos IÖ finns det inte tid för sådana eskapader, jag lovar.
Det är väl just vid en sådan demo som det vore intressant att sida vid sida visa Ino's eventuella förträffligheter jämfört med andra märkens högtalare, men finns ju viss risk att imponatorfaktorn då uteblir.
adzer skrev:HauteParleur skrev:När det är "riktig" demo hos IÖ finns det inte tid för sådana eskapader, jag lovar.
Det är väl just vid en sådan demo som det vore intressant att sida vid sida visa Ino's eventuella förträffligheter jämfört med andra märkens högtalare, men finns ju viss risk att imponatorfaktorn då uteblir.
-Palle- skrev:HauteParleur skrev:bassman skrev:HauteParleur skrev:screen skrev:HauteParleur skrev:Får man ta med egna högtalare att jämföra med?
Hur Ingvar lägger upp sina demos är väl helt och hållet upp till honom kan jag tycka, precis som föregående talare så rekomenderar jag att du tar kontakt med honom om du har för avsikt att diskutera dina förslag till förändringar i hans verksamhet.
HauteParleur skrev:Inte så ofta väl? Och inte i den lokal som Ino-högtalarna's lov sjungs högst ifrån.
HauteParleur skrev:Hans affärside menar du?
HauteParleur skrev:Hans affärside menar du?
-Palle- skrev:HauteParleur skrev:Hans affärside menar du?
Du verkar mer intresserad av att starta bråk än att åka på demo?
Som sagt, ta kontakt med Ingvar angående dina önskemål. Det leder ingenstans att hetsa och tjaffsa på forum.
HauteParleur skrev:Verkar som om Inoanslutna har väldigt ömma tår om ni tycker att jag har tjafsat och bråkat när jag påpekat det rimliga i att man som möjlig kund borde få jämföra sina nuvarande högtalare sida vid sida i samma akustiska miljö mot t.ex. pip innan köp.
HauteParleur skrev:-Palle- skrev:HauteParleur skrev:Hans affärside menar du?
Du verkar mer intresserad av att starta bråk än att åka på demo?
Som sagt, ta kontakt med Ingvar angående dina önskemål. Det leder ingenstans att hetsa och tjaffsa på forum.
Verkar som om Inoanslutna har väldigt ömma tår om ni tycker att jag har tjafsat och bråkat när jag påpekat det rimliga i att man som möjlig kund borde få jämföra sina nuvarande högtalare sida vid sida i samma akustiska miljö mot t.ex. pip innan köp.
bassman skrev:När det är "riktig" demo hos IÖ finns det inte tid för sådana eskapader, jag lovar.
Men du kan säkert höra med Ingvar om du får ta dit dom vid något tillfälle när han har tid, IÖ är absolut inte omöjlig men väldigt upptagen
adzer skrev:HauteParleur skrev:Verkar som om Inoanslutna har väldigt ömma tår om ni tycker att jag har tjafsat och bråkat när jag påpekat det rimliga i att man som möjlig kund borde få jämföra sina nuvarande högtalare sida vid sida i samma akustiska miljö mot t.ex. pip innan köp.
Det är trevligt att kunna jämföra olika, men finns absolut inget som säger att du måste få göra det.
Dessutom har någon sagt att man inte får göra det med Ino? Du har ju inte ens frågat Ingvar och fått svar innan du börjar insinuera.
Jag är den första som säger att Ino är krångliga att köpa. Att köpa hos en handlare i butik är helt klart smidigare än att åka hem till Ingvar, men vill du ha hans högtalare så är det så man får göra.
Jag tror att om man ber och frågar snällt så kommer man längre än att klaga.
HauteParleur skrev:De som klagat mest är ju faktiskt ni som går i taket när man påpekar rimligheter. Tror inte det blir några Inohögtalare för mig. Visst är de bra även i andra rum men inte så bra att de saknar konkurrenter.Finns många andra tillverkare som är minst lika bra för mindre pengar. Känns lite som att om man köper Ino så gör man det för att man vill köpa in sig i Inomyten mer än att man vill ha bäst ljud för pengarna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster