Hej igen!
Jag har nu under knappt 3 månader bekantat mig med pi10'orna.
Vid dom fösta öronkasten fick jag inte eargasm direkt.
men.....
Jag misstänkte att jag kanske inte kände till hemligheterna med hur man skulle få dom att visa sin rätta sida.
Närmare bestämt placering och dämpning.
Först införskaffades gardiner. (

Gardiner är satans fanstyg tycker jag men ibland måste man bita i ett surt äpple.)
Efter det släpade jag in alla mattor till vardagsrummet för att täcka så mycket jag kunde av golvet. ( det ser för djävligt ut...)
Sen knåpade jag ihop ett par ghettoljudpaneler av kartong, lakan, nålar, matttejp och ett paket av såna där vågiga skumgummiplattor ifrån biltema.
(fult som stryk, knappast optimalt men bättre än inget

)
Billiga stativ införskaffades, upptäckte sen att, efter att skummat runt på "Wänner af Ino", dom var lite för höga för att vara optimala (65 cm).
Så dom fick fulmoddas ner till 50cm.
Högtalarna och ljudpanelerna placerades sedan enligt bilden som Ingvar gjort och finns gömd lite här och där på forumet.
Och hur tycker jag att resultatet blev?
Tja..
Överraskad
Trodde inte det var möjligt att få så djup och tydlig bas ur såna småttingar.
Diskanten går högt, är klar och tydlig utan att bli tröttsam att lyssna på i längden. Ihåligheten som jag hörde innan jag hade fått lite ordning på placering och dämpning, är borta nu.
Det finns säkert mer jag kan göra för att kanske få ytterligare bättre ljud, införskaffa acopaneler, SD-fötter, experimentera mer med övrig dämpning och stativens höjd.
Men man ska inte stressa....