Personligen tror jag piP ar ett mycket bra val for ett sapass litet rum. Mestadels pa grund av sin spridning. De storre modellerna har inte samma spridning och det kan bli lite svarare att fa till det dar sista "slappet" for att fa en rejalt kul helhetsupplevelse. Att stalla in ett par Profundus P i hornen hjalper nog till annu mer med att fa musiken att slappa fran hogtalarna.
Jag kor med piP och Profundus P har i ett betydligt storre rum, och det ar sallan jag kanner det inte racker. Kor jag bara med piP som fullregister sa later det bra, men nar jag kopplar in Profundusarna sa later det annu battre och ljudbilden sprider ut sig mer. Det hander ratt ofta att jag far lov att kolla pa forstarkaren for att vara saker pa att inte nan av surroundhogtalarna ar med och spelar.
Jag har skruvat upp signalen till basmodulerna nagra dB, bara for att jag tycker det ar kul att fa lite forhojning i basomradet under ~80 Hz. Det ar ju nat som inte ar lika latt att gora med enbart ett par fullregisterhogtalare.
Visst kan de storre modellerna spela hogre, men jag tror du kommer att sitta for nara dem for att de ska funka optimalt.
I ett 8 m² rum sa kan det vara ratt bra med en del dampning ocksa. Dampning bakom huvudhogtalarna framfor allt.
Om du sen upptacker att du vill uppgradera (rum eller ljudtryck) sa gar det att antingen salja hogtalaranlaggningen och kopa storre saker, eller sa bara kopa storre saker och placera de gamla hogtalarna i ett annat rum (Typ sovrummet eller i garaget.) Fordelen med Ino ar att det finns en rat sa bra begagnat marknad, hogtalarna tappar inte 90% av vardet pa ett ar, som vissa andra marken.