Håller på att avyttra min nuvarande anläggning och leta efter ny, innan den införskaffades så var jag inne på att skaffa ett Ino-system men så kom det ett par andra högtalare i vägen... Men den här gången så tänkte jag att det var dags.
Har för tillfället följande rum:

Sitter ungefär 70cm från bakvägg, med en 30cm bokhylla mellan mig och väggen. TV-/Stereobänken är 120x60cm. Det är bra om anläggningen gör sig bra även i ett större framtida rum, men det är inte prio 1.
1. Kommer få loss kring 30k från den tidigare anläggningen, så det är det tänkta taket rent budgetmässigt. Tanken är att köpa begagnat. Jag klagar absolut inte om det blir pengar över dock.

- piP/piPs
- piP/piPs + P-2/PX-2
- i6 + P-2/PX-2
Jag förstår att i6+PX-2 är ett betydligt mer kompetent system än ett ensamt par piP, men nu är frågan vad ni blir bäst i ett så pass litet rum. Blir det ett delat system så kommer topparna placeras ovanpå basmodulerna.
2. Kommer snedtaket ställa till problem iom att Ino-högtalarna ska placeras så nära väggen? Vinkeln är inte riktigt så vass som bilden illustreras ska sägas.
3. Kommer också gå tillbaks till receiver från tvåkanalsstärkare, jag har förstått att det är Denon och Marantz som "gäller". Tidigare vet jag att Denon 2105 och senare 2807 var populära, jag skulle dock vilja ha DTS-MA/HD och undrar därför vilka av de tidiga DTS-MA receivrarna som rekommenderas? Är Marantz 7002 bra t.ex.? 7005? 6005? Denon 2808?
Har vissa modeller bättre funktioner vad det gäller delning av sub/toppar, och är de isåfall så pass bra att man kan köra på en sniklösning och hoppa över cr80s-filtret?
4. Det manifest jag har är från 2009 (pre-i6 etc) och saknar därför en del av det som är intressant för mig, vore mycket tacksam om någon kunde PMa mig det senaste! Jag har försökt maila på Ino-adressen för ett par år sedan men aldrig fått något.
Tack på förhand om någon tar sig tid!