piP & Profundus-X2 med ett slutsteg ?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
LarsTruelsen
fd. gekados

piP & Profundus-X2 med ett slutsteg ?

Inläggav LarsTruelsen » 2014-01-23 22:04

Hej.

Kör med piP & Profundus-X2 idag och har haft 2 slutsteg hela tiden med delning via mitt hembioförsteg.
Nu har ena slutsteget lagt av och det lär ta lite tid innan frugan ger tillstånd att köpa nytt.

Vad skulle hända om man körde båda piP & X2 på samma slutsteg, går det, eller spelar man sönder steg/högtalare i så fall ?

Steget är ett NAD 208, så impendansen borde inte skapa störra problem.

Någon som har goda råd eller har testat ?
"I'm not harmful, just introspective. You can probably think I'm weird, but it's not harmful weird."

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-01-23 22:05

Hur hade du tänkt koppla det? Du behöver ju 4st kanaler. Nad 208 har bara 2.

Användarvisningsbild
LarsTruelsen
fd. gekados

Inläggav LarsTruelsen » 2014-01-23 22:10

AndreasArvidsson skrev:Hur hade du tänkt koppla det? Du behöver ju 4st kanaler. Nad 208 har bara 2.

funderade på om det gick att köra de på samma kanalar, alltså en piP + 1 prof-X per kanal. Ungefär som med pi60/bs60, dock utan kontrollboxen.

Är jag helt ute och cyklar?
"I'm not harmful, just introspective. You can probably think I'm weird, but it's not harmful weird."

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-01-23 22:11

gekados skrev:
AndreasArvidsson skrev:Hur hade du tänkt koppla det? Du behöver ju 4st kanaler. Nad 208 har bara 2.

funderade på om det gick att köra de på samma kanalar, alltså en piP + 1 prof-X per kanal. Ungefär som med pi60/bs60, dock utan kontrollboxen.

Inget kommer gå sönder, men basmodulerna kommer spela fullregister(då dessa saknar det delningsfilter som bs60 har) och det kommer låter för jävligt kan jag lova dig ;)
Senast redigerad av AndreasArvidsson 2014-01-23 22:14, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
LarsTruelsen
fd. gekados

Inläggav LarsTruelsen » 2014-01-23 22:14

AndreasArvidsson skrev:
gekados skrev:

Då kommer ju basmodulerna spela fullregister. Det kommer låter för jävligt kan jag lova dig ;)

bs60 har inbyggt filter vilket profX saknar.

Hmm, misstänkte väl att det inte var någon bra idé. Skit också.
Tack för info i alla fall, då får basmodulerna samla damm ett litet tag ;-)

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-01-23 22:15

gekados skrev:Hmm, misstänkte väl att det inte var någon bra idé. Skit också.

Vad har du för hembioförsteg? Det råkar inte vara en receiver med zone2/amp assign?
Isf kan du använda dessa slutsteg.

Användarvisningsbild
LarsTruelsen
fd. gekados

Inläggav LarsTruelsen » 2014-01-23 22:18

AndreasArvidsson skrev:
gekados skrev:Hmm, misstänkte väl att det inte var någon bra idé. Skit också.

Vad har du för hembioförsteg? Det råkar inte vara en receiver med zone2/amp assign?
Isf kan du använda dessa slutsteg.

Nah, det är endast försteg (primare sp31). Har hela tiden planerat att jag skulle köpa ett cr80s, därför hade jag vald endast försteg, då ingen recievers har main in funktionen. Det har dock inte blivit av än.
Kör endast i stereo hur som helst, så kanske jag ska hitta en nad 375 eller liknande och byta ut försteget. Då blir det en pryl mindra i hyllan också :)

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-01-23 22:19

gekados skrev:Nah, det är endast försteg (primare sp31). Har hela tiden planerat att jag skulle köpa ett cr80s, därför hade jag vald endast försteg, då ingen recievers har main in funktionen. Det har dock inte blivit av än.
Kör endast i stereo hur som helst, så kanske jag ska hitta en nad 375 eller liknande och byta ut försteget. Då blir det en pryl mindra i hyllan också :)

Ah då är jag rädd att du inte har så mycket val än att skaffa ett slutsteg. Lycka till :)

Användarvisningsbild
LarsTruelsen
fd. gekados

Inläggav LarsTruelsen » 2014-01-23 22:24

AndreasArvidsson skrev:
gekados skrev:Nah, det är endast försteg (primare sp31). Har hela tiden planerat att jag skulle köpa ett cr80s, därför hade jag vald endast försteg, då ingen recievers har main in funktionen. Det har dock inte blivit av än.

Ah då är jag rädd att du inte har så mycket val än att skaffa ett slutsteg. Lycka till :)

Eller gå över till pi60 ;-)

Tack för hjälpen och snabba svar !

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-01-23 22:26

gekados skrev:
AndreasArvidsson skrev:

Eller gå över till pi60 ;-)

Tack för hjälpen och snabba svar !

Hehe ja det går alltid :)
Då kan du dessutom bygga om dina profX till bs60 så har du fortfarande nytta av dem.

Det var så lite så. Hade bra.

Användarvisningsbild
LarsTruelsen
fd. gekados

Inläggav LarsTruelsen » 2014-02-15 00:23

Så var det liv i basarna igen.
Byttade mitt NAD 208 för ett primare A30.5.

Gillar att det er samma steg för top/bas även om det kanske inte är lika bra kontroll på basen längre.

Nu är det dags att fundera på att byta topparna som nästa steg.. Ska se om jag kan få lyssna på i6 någonstans kanske.

Återgå till Wänner af Ino